Katja Vainionpää nimitetty L'Oréal Finland Oy:n toimitusjohtajaksi

KTM Katja Vainionpää on nimitetty L’Oréal Finland Oy:n toimitusjohtajaksi kesäkuusta alkaen.

Vainionpää on aloittanut L’Oréalilla vuonna 2004 ja on toiminut useissa eri tehtävissä, mm. controllerina, markkinointijohtajana, liiketoimintayksikön johtajana myyntiorganisaatiossa sekä viimeksi päivittäistavaraosaston johtajana. Vainionpää jatkaa edelleen myös päivittäistavaraosaston johtajana.

Vainionpää seuraa uudessa toimessaan Pekka Huttusta, joka palaa Ranskaan ottaakseen vastaan uusia tehtäviä Länsi-Euroopan liiketoiminta-alueella. Huttunen on toiminut L’Oréalilla 30 vuotta, mm. 16 vuotta Venäjän tytäryhtiön toimitusjohtajana. Hän on ollut L’Oréal Finland Oy:n toimitusjohtajana vuodesta 2012 lähtien.

Lisätietoja:

Tarja Kuusela, viestintäpäällikkö, tarja.kuusela@loreal.com

Maarit Mikkonen, johdon assistentti, maarit.mikkonen@loreal.com

• oréal finland oy,katja vainionpää,l
  • loréal
  • toimitusjohtaja

L’Oréal on Suomen suurin kosmetiikkayritys. Tuotteitamme ovat maailman johtavat päivittäistavaratuotteet, kampaamo- ja ammattilaistuotteet, selektiivinen kosmetiikka sekä apteekkikosmetiikka. Brändimme edustavat innovatiivista teknologiaa, kauneutta ja hyvinvointia.

L’Oréal on omistautunut kauneudelle jo 105 vuoden ajan. Konsernin portfolioon kuuluu 32 ainutlaatuista, kansainvälistä, toisiaan täydentävää brändiä. Vuonna 2014 L’Oréalin liikevaihto oli 22,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä maailmanlaajuisesti 78 600. Maailman johtavana kosmetiikka- ja kauneusalan yrityksenä L’Oréal hyödyntää kattavasti eri jakeluverkostoja: sen tuotteita myydään päivittäistavarakaupoissa, tavarataloissa, apteekeissa, kosmetiikkamyymälöissä, kampaamoissa, tax free -myymälöissä ja brändien omissa myymälöissä.

Tutkimus- ja kehitystyö ja 3 700 hengen tutkimushenkilöstö muodostavat keskeisen osan L’Oréalin strategiaa, jonka tavoite on täyttää kauneudenhoitoon liittyviä toiveita kaikkialla maailmassa ja saada tulevina vuosina miljardi uutta asiakasta. L’Oréalin uudessa kestävän kehityksen "Sharing beauty with all"-ohjelmassa on asetettu kunnianhimoisia, vuoteen 2020 mennessä toteuttavia tavoitteita, jotka kattavat konsernin koko arvoketjun.

www.loreal.com