L'Oréal sai huippusijoituksen CDP-ympäristövastuullisuusarvoinnissa

L’ORÉAL ON MAAILMAN AINOA YRITYS, JONKA YMPÄRISTÖTOIMET ON ARVIOITU KOLMENA PERÄKKÄISENÄ VUOTENA KOLMEN A:N ARVOISEKSI

Lehdistötiedote 25.1.2019

L’Oréal on luokiteltu maailman ykköseksi yritysten ympäristövastuullisuutta mittaavassa arvioinnissa, jonka suoritti voittoa tavoittelematon CDP. L’Oréal sijoittui A-listalle kaikissa kolmessa kategoriassa, joista CDP antaa luokituksen: ilmastonmuutos, vesihuolto ja metsätalous.

Vuosittain yli 6800 yritystä toimittaa CDP:lle dataa ympäristöön liittyvistä vaikutuksistaan, riskeistään ja mahdollisuuksistaan. Tietojen pohjalta CDP arvioi, kuinka tehokkaasti yritykset ovat toimineet torjuakseen ilmastonmuutosta, liiallisia metsähakkuita ja vesipulaa. Arvioinnin perusteella yritykset saavat jokaisesta kategoriasta arvosanan A–D. Ne yritykset, jotka eivät ole toimittaneet tietoja tai joiden tiedot ovat olleet puutteellisia, saavat arvosanan F.

Vain kahdelle yritykselle myönnettiin arvosana A kaikissa kolmessa CDP-kategoriassa ja L’Oréal on niistä toinen. Saavutus on tunnustus vuoden 2018 aikana tehdyille mittaville toimille, jotka CDP:lle toimitetun aineiston perusteella vähentävät ilmastoriskejä, hillitsevät tuotantoketjuun liittyviä metsähakkuita, parantavat puhtaan veden saatavuutta ja johtavat vastuullisempaan yritystoimintaan.

”L’Oréalille on jälleen kerran kunnia saada paras arvosana kolmessa CDP-listauksessa. L’Oréal on ensimmäinen ja ainoa yritys maailmassa, jolle on myönnetty AAA kolmena vuotena peräkkäin. Vastuullisuus ohjaa tutkimustamme, tuotekehitystämme ja tuotantoamme monin tavoin sekä vahvistaa sitoumuksiamme niin työntekijöitämme kuin toimintaympäristöjämme kohtaan. Vastuullisuus on keskeinen osa L’Oréal-tiimien päivittäistä työskentelyä kaikkialla maailmassa. Saamamme tunnustus on osoitus L’Oréalin vahvasta sitoutumisesta muutokseen kohti vastuullisempaa toimintamallia, mistä voimme olla ylpeitä. Samalla se kannustaa meitä tarttumaan yhä ripeämmin ja tehokkaammin aikamme mittaviin ympäristöhaasteisiin”, sanoo L’Oréalin toimitusjohtaja Jean-Paul Agon.

”Onnittelumme yrityksille, jotka tänä vuonna ylsivät CDP:n A-listalle. Yritystoimintaan liittyvien ympäristöriskien noustessa yhä selkeämmin esiin, A-listan yritykset ovat esimerkillisesti onnistuneet ratkaisemaan ongelmia, hyödyntämään markkinoiden tarjoamia uusia mahdollisuuksia ja menestymään muutosvirrassa kohti vastuullisempaa taloutta. Meidän on skaalattava ympäristötoimiamme kaikilla tasoilla, jotta yllämme Pariisin ilmastosopimuksen ja Kestävän kehityksen tavoitteiden asettamiin tavoitteisiin. Talouselämän rooli muutoksessa on keskeinen ja A-listan yritykset vastaavat merkittävällä panoksellaan tavoitteiden saavuttamiseksi”, toteaa CDP:n toimitusjohtaja Paul Simpson.

Kattava luettelo CDP:n vuoden 2018 A-listoille yltäneistä yrityksistä sekä muiden pörssinoteerattujen yritysten arvosanoista luettavissa osoitteessa https://www.cdp.net/en/scores

CDP arvioi yritysten ympäristövastuullisuutta vertailemalla kokonaisvaltaisesti yritysten tiedonantoja, valveutuneisuutta sekä ympäristöriskien hallintaa päätöksenteosta ja tavoitteen asettelusta käytännön toimiin.

*******

Toimittajille tiedoksi

Täydellinen menetelmäkuvaus ja kriteerit ilmasto-, metsä- ja vesikategorioitten A-listoille ovat luettavissa CDP:n verkkosivulla https://www.cdp.net/en/guidance/guidance-for-companies

otsikon ”CDP scoring methodologies 2018” alta.

Vuoden 2018 CDP A-lista sisältää myös CDP Supplier A-listan, joka on aikaisempina vuosina julkaistu erikseen.

CDP:n metsäluokituksessa tarkastellaan neljää metsähakkuita lisäävää tekijää: puuraaka-aineen hankinta, karjankasvatus, soijapavun ja palmuöljyn tuotanto. Yrityksen tulee saavuttaa arvosana A vähintään yhdestä edellä mainituista riskitekijästä päästääkseen metsäkategorian A-listalle.

L'Oréal

L'Oréal on omistautunut kauneudelle yli 100 vuoden ajan. Yrityksen ainutlaatuinen portfolio sisältää 34 erilaista ja toisiaan täydentävää kansainvälistä brändiä. Vuonna 2017 L'Oréal-ryhmän myynti oli 26,02 miljardia euroa ja yrityksellä oli maailmanlaajuisesti 82 600 työntekijää. Maailman johtava kauneusalan yritys L'Oréal on kattavasti edustettuna jakeluverkossa: päivittäistavaraliikkeissä, tavarataloissa, apteekeissa, kampaamoissa, tax free -puolella, brändikohtaisissa erikoisliikkeissä ja verkkokaupassa.

Tutkimus- ja tuotekehitystyö sekä siitä vastaava asialleen omistautuva 3 885 henkilöä käsittävä tutkijatiimi ovat L'Oréalin strategian ydin. Yrityksen missio Beauty for All tarjoaa ratkaisuja maailmanlaajuisesti kauneuden vaalimiseksi. L’Oréalin vuoteen 2020 yltävä Sharing Beauty With All -vastuullisuusohjelma asettaa kunnianhimoiset kestävän kehityksen tavoitteet koko yritysryhmän arvoketjulle.

Lue lisää toimintamme vastuullisuudesta www.loreal.com

CDP

CDP on kansainvälinen voittoa tavoittelematon organisaatio, joka motivoi yrityksiä ja valtioita toimiin kasvihuonekaasupäästöjen pienentämiseksi, vesitalouden turvaamiseksi ja metsien suojelemiseksi. Parhaaksi ilmastotutkimusten hankkijaksi arvioitu CDP kannustaa yrityksiä tekemään suunnitelmia ja toimimaan ympäristön hyväksi. CDP:n yhteistyökumppaneina toimivat institutionaaliset sijoittajat, joiden sijoitusten arvo on 87 biljoonaa USD.

Vuoden 2018 listaukseen kerättiin ympäristöriskeihin liittyviä tietoja yli 7000 yritykseltä, joiden osuus maailmantaloudesta on noin 50 %. Lisäksi tietoja antoivat yli 750 kaupunkia, osavaltiota ja maakuntaa. CDP:n on yksi maailmaan laajimmista tietokannoista, joka kertoo miten yritykset ja valtiot toimivat ympäristön hyväksi. CDP (ent. Carbon Disclosure Project) on yksi We Mean Business Coalition -organisaation perustajajäsenistä. Lue lisää verkkosivuiltamme www.CDP.net tai seuraa meitä @CDP .

Seuraa meitä Twitterissä @LorealCommitted

Lisätietoja: tarja.kuusela@loreal.com, viestintä, L’Oréal Finland

Individual shareholders and market authorities Financial analysts and institutional investors Journalists
Jean Régis CAROF Françoise LAUVIN Stéphanie Carson-Parker
Tel : + 33 (0)1.47.56.83.02 Tel : +33 (0)1.47.56.86.82 Tel : + 33 (0)1 47 56 76 71
jean-regis.carof@loreal.com francoise.lauvin@loreal.com stephanie.carsonparker@loreal.com
For further information, please contact your bank, stockbroker or financial institution (I.S.I.N. code: FR0000120321), and consult your usual newspapers or magazines or the Internet site for shareholders and investors, www.loreal-finance.com,the L’Oréal Finance app or call the toll-free number from France: 0.800.66.66.66.

• Ympäristö, energia