Lakritsi- & Salmiakkifestivaalit kasvavat

Viime vuoden suuren kävijäennätyksen seurauksena Lakritsi- & Salmiakkifestivaalien tilat kasvavat tänä vuonna 50:llä prosentilla. Festivaalit järjestetään Wanhassa Satamassa Helsingissä 11. – 12. marraskuuta, ja pääsponsorina toimii tänäkin vuonna Fazer.

Vuoden 2016 Lakritsi- ja Salmiakkifestivaaleilla kävi 6 300 henkilöä, mikä oli kaksinkertainen määrä edellisvuoteen verrattuna. Huomiota herättäneet festivaalit järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2014 lakrtitsasiantuntija Tuija Räsäsen toimesta. Tuija Räsänen on toiminut Tukholman Lakritsfestivaalien järjestäjänä aina vuodesta 2009 lähtien.

”Me huomaamme että mielenkiinto lakritsiin ja salmiakkiin kasvaa, ja sen takia olemmekin tänä vuonna laajentaneet näyttelytilaa Wanhassa Satamassa, sekä lisänneet henkilökunnnan määrää sisääntulotiskeillä” kertoo festivaalijärjestäjä. ”Tämän vuoden festivaaleilla keksitymme leivonnaisiin ja leipomiseen, mikä sopii hyvin Suomen 100- vuotisjuhlan viettoon. Yksi tämän vuoden uutuuksista onkin kakunkoristelukilpailu.”

Suurin osa messuosastoista on jo varattu, ja kävijöille on luvassa kattava festivaalielämys jonka aikana tarjoamme tekemistä kaikenikäislle. Halvan taideworkshop on yksi esimerkki tällaisesta toistuvasta festivaalitapahtumasta. Kävijät saavat myös maistella lakritsia, ja ostaa suosikkejaan mukaan kotiin vietäviksi.

Fazer toimii tapahtuman pääsponsorina nyt jo neljättä vuotta. "Haluamme innostaa kuluttajia lakritsin ja salmiakin kiehtovaan maailmaan. Festivaali on meille loistava tilaisuus keskustella kuluttajien kanssa ja tuoda uusia tuotteita sekä ideoita esille", kertoo Soile Motsakov-Nykopp, Senior Brand Manager, Fazer Confectionery.

Liput Lakritsi - & Salmikkaifestivaaleille, jotka järjestetään Wanhassa Satamassa Helsingin Katajanokalla 11. -12. Marraskuuta, tulevat myyntiin 15. kesäkuuta. Liputmaksavat 12 Euroa ovelta, ja 10 Euroa ennakkoon ostettuina. Alle 10-vuotiaat lapset pääsevät maksutta sisään huoltajan seurassa.

• fazer
  • tuija räsänen