LeaseGreenin vuosikertomus julkaistu, yhtiön kasvu jatkui nopeana vuonna 2017

LeaseGreenin liiketoiminnan kehitys jatkui myönteisenä vuonna 2017. Yhtiön asiakkaille toteuttamat energiatehokkuusprojektit onnistuivat hyvin ja asiakastyytyväisyys pysyi erittäin korkealla tasolla. Tänään julkistetun vuosikertomuksen mukaan LeaseGreen Group -konsernin vuoden 2017 liikevaihto oli 21,2 miljoonaa, mikä on 42 prosenttia edellisvuotista enemmän. LeaseGreenin hankemyynti kohosi vuoden 2017 aikana 32,9 miljoonaan euroon, mikä luo hyvän pohjan kasvulle vuonna 2018.

”Olemme hyvin tyytyväisiä yhtiön kasvuun, mutta vuoden ehdottomasti tärkein uutinen oli asiakastyytyväisyystutkimus, jossa saavutimme huipputuloksen”, LeaseGreenin toimitusjohtaja Tomi Mäkipelto sanoo.

”Ainutlaatuisten ja vaativien kiinteistöjen modernisointiprojektien menestyksellinen toteuttaminen on meidän ykköstavoitteemme, ja kun onnistumme auttamaan asiakkaita, luomme hyvät edellytykset myös oman liiketoiminnan kasvulle.”

Syksyllä 2017 toteutetussa asiakastyytyväisyyskyselyssä yhdeksän kymmenestä LeaseGreenin asiakkaasta arvioi, että yhtiön toteuttamat projektit olivat onnistuneet hyvin tai erittäin hyvin. Asiakasuskollisuuden mittaamiseen käytettävä NPS-suositteluindeksi oli 60. Myös henkilöstön tyytyväisyyttä kartoittaneessa tutkimuksessa LeaseGreen ylsi suomalaisten yritysten parhaimmistoon.

LeaseGreen on Suomessa ja Ruotsissa toimiva eurooppalainen energiapalveluyhtiö, joka parantaa suurten kiinteistöjen energiankäytön tehokkuutta, älykkyyttä ja vastuullisuutta. Yhtiö on toteuttanut laajoja energiaremontteja mm. toimistoihin, liiketiloihin, teollisuuden tuotantolaitoksiin, hotelleihin, sairaaloihin, hoivakoteihin, varastoihin, virastoihin ja asuinkiinteistöihin.

LeaseGreenin uusien asiakkaiden joukkoon liittyivät vuonna 2017 muun muassa Catella, Hemfosa, LähiTapiola, OP Ryhmä, Oriola ja Valion Eläkekassa. LeaseGreen laajensi toimintaansa Ruotsiin vuoden 2017 syksyllä, ja yhtiön palvelut saivat markkinoilla hyvän vastaanoton. Tilikauden voitto oli 3,5 miljoonaa euroa (0,4) ja henkilöstön määrä vuoden lopussa 46 (29). Vuoden 2018 alussa yhtiö lanseerasi taloyhtiöille kehitetyn Energiaremontti-palvelun yhteistyössä OP Ryhmän kanssa. Uusien asiantuntijoiden rekrytointeja jatkettiin sekä Suomessa että Ruotsissa.

”Tehokkaat ja älykkäät kiinteistöt ovat ratkaisevan tärkeitä, kun eurooppalaiset valtiot parantavat kilpailukykyään ja pienentävät päästöjään”, Tomi Mäkipelto sanoo.

”Uskomme siihen, että Pohjoismaiden vaikeissa olosuhteissa karttuneelle energiatehokkuusosaamiselle riittää kysyntää myös muualla Euroopassa. Tavoitteenamme on, että LeaseGreen toimii viiden vuoden kuluttua useissa Euroopan maissa.”

• asiakastyytyväisyys
  • energiaremontti
  • energiatehokkuus
  • energiajärjestelmä

LeaseGreen on Suomen johtava energiapalveluyhtiö. Yhtiön palveluksessa työskentelee Suomessa ja Ruotsissa yli 50 talotekniikan asiantuntijaa, ja se tarjoaa työtä noin 300 kiinteistöammattilaisen verkostolle. LeaseGreenin kehittämälle palvelumallille on myönnetty useita julkisia tunnustuksia. Yhtiön pääomistajat Tomi Mäkipelto ja Juho Rönni palkittiin syksyllä 2017 vuoden nuorina kasvuyrittäjinä.