HUNGRY CHEF -PIZZAJAUHOILLE KULTAINEN PIPPURI -PALKINTO

Hungry Chef 00 -pizzajauhot on Iltalehden Kultainen pippuri -kilpailun Leipurin apuri 2018 -kategorian voittaja.

Iltalehden elintarvikekilpailu Kultainen Pippuri palkitsi perjantaina 26.1. vuoden parhaita elintarvikkeita. Hungry Chef 00 -pizzajauhot ylsivät voittoon Leipurin apuri 2018 -kategoriassa. Kategorian voittaja ratkesi tuomareiden äänestyksessä. Vuoden parhaita elintarvikkeita palkittiin kuudessa eri kategoriassa: Arjen helpottaja, Vuoden innovaatio, Vuoden herkku, Vuoden välipala, Leipurin apuri ja Arjen luksus.

”Omien tuotemerkkien kehittäminen on ollut Lejoksen strateginen tavoite ja Kultainen Pippuri -tunnustus kertoo siitä, että olemme onnistuneet luomaan tuotteen, joka on löytänyt tiensä kotikokkien käyttöön. Olemme erittäin iloisia ja ylpeitä saadusta palkinnosta”, kertoo tuoteryhmäpäällikkö Jukka Kamula Lejokselta.

Pizzanpaistajalla ei mene jauhot suuhun Hungry Chef -pizzajauhon kanssa

Hungry Chef -pizzajauhojen juju on pizzan valmistamiseen ihanteellinen, erittäin hieno 00-jauhatus. Pizzan leipominen ei ole koskaan ollut näin helppoa ja siistiä: jauhot myydään tiiviissä, sotkemattomassa muovipakkauksessa, jonka korkki pitää jauhon siististi pakkauksessa ja kosteuden ulkona.

Hungry Chef -pizzajauhon pakkauskoko on 750 g, hinta noin 2,20 euroa.

Tänä vuonna Kultainen Pippuri -tuomaristossa istuivat Marttaliitto ry:n pääsihteeri Marianne Heikkilä, Päivittäistavarakauppa ry:n toimitusjohtaja Kari Luoto, kokki Pekka Terävä, kokki Hans Välimäki ja Pippuri.fi:n toimittaja Eeva Paljakka.

Maailman paras pizzapohja

Hungry Chef -pizzajauhoilla syntyy maailman paras pizzapohja, jonka päälle sopii rakentaa vaikkapa Päärynä-vuohenjuustopannupizza ilmakuivatulla kinkulla!

Valmistusaineet

375g Hungry Chef -pizzajauhoja
0,75 tl kuivahiiva
1 tl suolaa
2 1/2 dl kylmää vettä
0,4 dl oliiviöljyä

Valmistusohje

1. Heitä yleiskoneen kulhoon puolikas pizzajauhopussi sekä teelusikan verran hiivaa ja suolaa.
  2. Sekoita joukkoon hiljaisella teholla taikinalavalla vesi ja öljy.
  3. Vaivaa taikinaa keskiteholla noin 7 minuuttia kunnes taikina on sileää, mutta tahmeaa.
  4. Siirrä taikina jauhotetulle työtasolle ja leikkaa 4 osaan. Pyörittele pienen jauhomäärän avulla taikinasta palloja, nostele sopivaan vuokaan, voitele pinta kevyesti öljyllä ja peitä kelmulla.
  5. Laita astia jääkaappiin yön yli.
  6. Painele taikinapallot jauhojen avulla noin sentin paksuisiksi ja reilun kämmenen kokoisiksi kiekoiksi. Jauhota kiekot kevyesti, peitä kelmulla ja anna levätä 2 tuntia.
  7. Lämmitä uuni pizzakiven kanssa niin kuumaksi kuin pystyt, kuitenkin vähintään 45 min ennen paistamista.
  8. Jauhota kätesi kunnolla ja levitä taikinapallo haluamasi kokoiseksi nostelemalla sitä käsiesi päällä niin, että taikina venyy. Varmista että pizzataikinan alla on tarpeeksi jauhoa niin, että se liikkuu.
  9. Päällystä pizza haluamillasi täytteillä, liu’uta pizza paistokivelle ja paista 5-8 minuuttia kunnes juusto on ruskistunut ja pohja on rapea.

Lisätietoja:

Lejos Oy