CES 2021: LG JULKAISEE UUSIA ÄLYKODINKONEITA – PARANTAVAT HYGIENIAA JA HELPOTTAVAT ARKEA

LG:n vuoden 2021 uutuuksiin lukeutuvat jääkaappien bakteereita hävittävä UV-valo, Craft Ice -jääpalakone, Air Fry- ja Air Sous Vide -toimintoja hyödyntävä uuni sekä InstaView-tekniikka.

Helsinki, 14. tammikuuta 2021—LG Electronics (LG) esittelee CES 2021 -messuilla tämän vuoden kodinkoneuutuuksiaan, muun muassa päivitetyn version InstaView-jääkaapista, jossa on hyödynnetty UVnano-teknologiaa, InstaView-uunin Air Sous Vide -toiminnolla sekä täysin uuden sarjan muotoilultaan mukautettavia kodinkoneita, jotka kulkevat nimellä Furniture Concept Appliances.

InstaView Door-in-Door -jääkaappi vuosimallia 2021

Vuoden 2021 InstaView-jääkaappimallit on päivitetty useilla uusilla ominaisuuksilla niin toimintojen kuin muotoilunkin osalta. Uusissa malleissa on 23 prosenttia aiempaa suurempi lasipaneeli, jonka avulla jääkaapin sisällön näkee entistäkin helpommin ovea avaamatta. Jääkaapeissa on myös käytetty UVnano-teknologiaa, joka hävittää UV-valon avulla bakteereita ja parantaa jääkaapin hygieniaa. UVnano-teknologia poistaa jopa 99,99 prosenttia bakteereista.* Lisäksi LG:n uutuusjääkaapeista löytyy jo aiemmin suuremmissa malleissa nähty Craft Ice -toiminto, joka tekee täysin pyöreitä, hitaammin sulavia jääpaloja.

Uusissa InstaView-jääkaapeissa on myös LG:n energiaa säästävä Door-in-Door-toiminto, jonka ansiosta ovessa olevia elintarvikkeita voi käyttää avaamatta koko ovea. Uutuutena InstaView-jääkaapeissa on LINEARCooling-toiminto, joka vähentää lämpötilan muutoksia jääkaapin sisällä ja pitää siten elintarvikkeet tuoreina entistä pidempään.

Uusien InstaView-jääkaappien arvioidaan tulevan myyntiin Pohjoismaissa vuoden 2021 ensimmäisellä puoliskolla.

Furniture Concept Appliances

LG:n uusien Furniture Concept Appliances -kodinkoneiden värit ja materiaalit voi mukauttaa kodin sisustuksen mukaiseksi. Konseptiin voi tutustua tarkemmin LG:n virtuaalisella CES-messuosastolla, jossa voi kokeilla eri yhdistelmiä kolmessa eri ympäristössä. Valittavissa olevat materiaalit ovat ruostumaton teräs, lasi, metalli ja FENIX, uusi italialaisen Arpa Materialen kehittämä materiaali, joka hylkii sormenjälkiä ja on samalla sekä kestävä että mukava koskettaa.

Uuden kodinkonesarjan tuotteet julkaistaan valikoiduilla markkinoilla arviolta vuoden 2021 alkupuoliskolla. Lisätietoja saatavuudesta Pohjoismaissa ilmoitetaan myöhemmin.

Air Sous Vide -uuni

LG:n uusi Air Sous Vide -uuni on monipuolinen ruoanlaittoratkaisu, joka sisältää useita älyominaisuuksia, kuten Air Fry -tilan sekä InstaView-uuniluukun. Nimensä mukaisesti uunissa on myös Air Sous Vide -toiminto, jonka avulla voi hallita tarkasti uunin ilmavirtausta sekä lämpötilaa 38−96 asteen välillä, mikä mahdollistaa ruoan kypsentämisen jopa 48 tunnin ajan vettä lisäämättä.

InstaView-toiminnon avulla uunin valon voi sytyttää kaksoisnapauttamalla uuniluukkua. LG Air Sous Vide -uunissa on myös EasyClean-toiminto, jonka avulla uuni on helppo puhdistaa pelkällä vedellä vain kymmenessä minuutissa. Varustukseen kuuluu luonnollisesti LG ThinQ, jonka avulla uunin toimintaa voi seurata älypuhelimen kautta.

Lisätietoja mahdollisesta saatavuudesta Pohjoismaissa ilmoitetaan myöhemmin.

Lisätietoja uutuuksista ja muista LG Electronicsin innovatiivisista kodinkoneista löytyy LG:n virtuaaliselta CES 2021 -messuosastolta.

*TÜV Rheinland mittasi vuonna 2020 LG-testimenetelmällä Escherichia coli-, Staphylococcus aureus- ja Pseudomonas aeruginosa -bakteerien vähenemistä tislatuissa vesinäytteissä, kun ne oli altistettu tuotteen UV-LED-valolle 10 minuuttia tunnissa yhteensä 24 tunnin ajan normaaleissa kodin olosuhteissa. Todelliset tulokset voivat vaihdella käyttöolosuhteiden ja käytön mukaan. Tuote ei hoida tai paranna terveydentilaa eikä takaa, että tuotteen suodattamassa vedessä ei ole epäpuhtauksia, kuten mikrobiologisia hiukkasia.