G4-PERHEEN UUTUUS: TYYLIKÄS LG G4S TARJOAA HYVÄÄ SUORITUSKYKYÄ KESKIHINTAAN

G4-PERHEEN UUTUUS: TYYLIKÄS LG G4S TARJOAA HYVÄÄ SUORITUSKYKYÄ KESKIHINTAAN

– Edistyksellinen näyttö, kamera ja G4-puhelimesta vaikutteita saanut premium-muotoilu tarjoavat miellyttävän älypuhelinkokemuksen edullisesti.

Helsinki, 12. elokuuta 2015 – LG Electronics lanseeraa LG G4s -älypuhelimen, joka perustuu yhtiön kehuttuun G4-lippulaivapuhelimeen. Euroopan ulkopuolella uutuus tunnetaan nimellä G4 Beat. Se on edullinen älypuhelin, josta löytyvät G4:n parhaat ominaisuudet ja toiminnot suorituskyvystä tai käytettävyydestä tinkimättä.

LG G4s on varustettu 5,2 tuuman Full HD IPS -näytöllä, joka on terävämpi, kirkkaampi ja reagoi kosketukseen paremmin kuin LG:n aiemmin lanseerattujen keskitason puhelinten näytöt. 1,5 gigahertsin Qualcomm SnapdragonTM 615 -prosessori kahdeksalla ytimellä tarjoaa erinomaisen yhdistelmän suorituskykyä ja akkukestoa.

LG G4s:n kamera on teknisiltä ominaisuuksiltaan vaikuttava. 8 megapikselin takakamera on varustettu LG:n värispektritunnistimella ja automaattisella lasertarkennuksella. Manuaalinen kuvaustila – yksi G4-puhelimen kiitellyimmistä ominaisuuksista – antaa mahdollisuuden säätää kameran asetuksia vapaasti. 5 megapikselin etukamerassa on Gesture Shot- ja Gesture Interval Shot -älytoiminnot, joiden avulla käyttäjä voi ottaa yhden tai neljä kuvaa peräkkäin avaamalla ja sulkemalla käden kameran edessä. Erityisesti Gesture Interval Shot helpottaa hienon selfie-kuvan onnistumista.

– Keskitason puhelinten yleisestä käytettävyydestä tingitään liian usein, kun kaikki satsataan yksittäisiin edistyksellisiin ominaisuuksiin, sanoo Kristoffer Ejebro, LG Electronicsin mobiilituotteiden Pohjoismaiden tuoteasiantuntija. – Halusimme luoda LG G4s -puhelimesta edullisen tuotteen, jossa kuluttajille tärkeät ominaisuudet, kuten näyttö, kamera, käyttäjäystävälliset toiminnot ja tyylikäs muotoilu, ovat kohdillaan.

LG G4s -puhelimen tärkeimpiä ominaisuuksia

• Tehokas, kahdeksanytiminen Qualcomm SnapdragonTM 615 -prosessori, joka pystyy toistamaan Full HD 1080p -laatuisia videoita 60 kuvan sekuntinopeudella ja kuvaamaan 30 kuvan sekuntinopeudella
  • Kameran värispektritunnistin tuottaa kuvaan tarkempia värejä lukemalla ympäristön valonlähteiden RGB-arvot ja esineistä heijastuvan infrapunavalon
  • Manuaalinen kuvaustila antaa mahdollisuuden kokeilla tarkennuksen, sulkimen nopeuden, ISO-herkkyyden, valotuskorjauksen ja valkotasapainon eri asetuksia
  • Gesture Interval Shot -toiminto tekee hienon selfie-kuvan ottamisesta helpompaa

LG G4s tulee myyntiin Suomessa 349 euron suositushintaan.

Korkearesoluutioisia kuvia
Korkearesoluutioisia kuvia löytyy LG:n kuva-arkistosta.

Tekniset tiedot*:

• Prosessori: Qualcomm Snapdragon™ 615 1,5 GHz Octa-Core
  • Näyttö: 5,2 tuuman Full HD IPS LCD (1920 x 1080, 423ppi)
  • Muisti: 8 GB eMMC ROM -muistia / 1,5 GB RAM-muistia
  • Kamera: Takakamera 8 MP / Etukamera 5 MP
  • Akku: 2 300 mAh (vaihdettava)
  • Käyttöjärjestelmä: Android 5.1.1 Lollipop
  • Koko: 142,7 x 72,6 x 9,85 mm
  • Paino: 139 g
  • Mobiiliverkko: 4G LTE / HSPA+ 42,2 Mbps (3G)
  • Yhteydet: Wi-Fi 802.11 b, g, n / Bluetooth 4.1 / NFC / A-GPS / Glonass / USB 2.0
  • Värit: Metallic Silver / Ceramic White
  • Muuta: in-cell touch -teknologia / värispektritunnistin / automaattinen lasertarkennus / Gesture Interval Shot / Full HD 1080p -video

* Tekniset tiedot ja värit voivat vaihdella eri alueiden ja maiden välillä, ja ne voivat myös muuttua ilman ennakkoilmoitusta.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 87 000 työntekijää 113 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2013 oli 53,10 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2013 lähes 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Mobile Communications
LG Electronics Mobile Communications Company on maailmanlaajuisesti johtava matkaviestinnän yritys. Edistyksellistä teknologiaa ja innovatiivista muotoilua hyödyntämällä yritys luo tuotteita, joiden kokonaisvaltainen käyttökokemus helpottaa kuluttajien arkea ympäri maailmaa. 4G Long Term Evolution (LTE) -tekniikan johtavana kehittäjänä yhtiö on sitoutunut luomaan uraauurtavaa LTE-tekniikkaa, vastatakseen kuluttajien tarpeisiin korkealaatuisilla, yhtiön LTE-patentteihin ja tekniseen osaamiseen perustuvilla LTE-tuotteilla.

Lisätietoja:

Susanne Persson