LG lanseeraa DualUp-näytön innovatiivisella 16:18-kuvasuhteella

LG lanseeraa DualUp-näytön innovatiivisella 16:18-kuvasuhteella

16:18 kuvasuhteen DualUp 28MQ780 B -näyttö on kategoriassaan ensimmäinen. Suoraan pöytälevyyn kiinnitettävä Ergo+-jalusta, laajat säätömahdollisuudet sekä 90 watin USB Type C -liitäntä mahdollistavat ergonomisen ja tehokkaan työskentelyn.

Helsinki, 21. kesäkuuta 2022 – LG Electronics lanseeraa tänään Pohjoismaissa 27,6‑tuumaisen 28MQ780-B -näytön, joka on maailman ensimmäinen pystysuuntaisen 16:18‑kuvasuhteen näyttö 2 560 x 2 880 pikselin kuvatarkkuudella. Tilaa säästävä DualUp-näyttö kiinnitetään suoraan pöytälevyyn kätevän Ergo+-jalustan avulla. USB Type-C ‑portti mahdollistaa virransyötön 90 wattiin asti.

Innovatiivisen pystysuuntaisen 16:18-kuvasuhteen ansiosta kahta 21,5-tuumaista näyttöä vastaava 28MQ780-B vie vain yhden näytön verran tilaa. Pöytätilaa vapauttava DualUp-näyttö sopii erityisen hyvin toimistotöihin, kuten tekstinkäsittelyyn ja ohjelmointiin. Näytön uudenlaisesta muotoilusta hyötyvät lisäksi suunnittelijat ja striimaajat, jotka voivat kuvasuhteen myötä tehdä useita asioita samanaikaisesti. Editoijat ja muotoilijat puolestaan hyötyvät laajaa värispektriä ja 98 %:n DCI-P3-väriskaalaa tukevan näytön eloisasta värintoistosta.

”Tehokkuuteen pyrkivien toiveissa on jo pitkään ollut näyttötilan kasvattaminen pystysuunnassa. Esimerkiksi ohjelmoijat metsästävät usein 16:10-kuvasuhteen näyttöjä ja muita tehokkuutta parantavia 3:2-näyttöihin suunniteltuja niche-laitteita. Meidän tavoitteemme oli ennen kaikkea, että näyttömme helpottaisi laajojen materiaalien käsittelyä, kun ikkunoita voi olla auki samanaikaisesti useampia”, kommentoi LG Nordicin tuotepäällikkö Robert Seo.

SDQHD (Square Double Quad High Definition) Nano IPS -näytön kuvatarkkuus on 2 560 x 2 880 pikseliä ja virkistystaajuus 60 Hz. Tyypillinen kirkkaus on 300 cd / m2, kontrastisuhde 1000:1 ja vasteaika 5 millisekuntia (harmaa-harmaa). Värisyvyys on 10 bittiä pikseliä kohden (1,07 miljardia väriä), ja kuvakulma (CR≥10) on 178 astetta sekä pysty- että vaakasuunnassa.

Uusi näyttö on suunniteltu yksityiskohtia myöten ergonomia mielessä pitäen. Ergo+‑jalusta asennetaan suoraan pöytälevyyn, joka vapauttaa pöytätilaa ja mahdollistaa laajemmat säätömahdollisuudet niin korkeuden (165 mm), syvyyden (210 mm), kallistuksen ((± 25°) kuin suunnankin (±335°) suhteen. Näyttö on lisäksi varustettu 100 x 100 mm VESA-kiinnikkeellä yhteensopivuuden takaamiseksi jo olemassa olevien toimistoratkaisuiden kanssa.

Monipuolisuus jatkuu näytön tarjoamissa liitännöissä. USB Type C™ ja DisplayPort Alt Moden tarjoama 90 watin virransyöttö tekee erillisistä kannettavien tietokoneiden latureista tarpeettomia. Näytössä asustaa lisäksi KVM-kytkin, joten kahden toisiinsa kytketyn laitteen ohjaaminen onnistuu yhdellä hiirellä ja näppäimistöllä sisäänrakennettujen USB Type-A -porttien kautta. Kuvansiirto onnistuu USB Type C-portin lisäksi kahden HDMI 2.0-porttien välityksellä.

LG DualUp 28MB780-B on saatavilla Suomessa 1. heinäkuuta alkaen suositeltuun kuluttajahintaan 859 euroa.

LG DualUp 28MB780-B Tekniset tiedot:

Koko

27,6 tuumaa (70,1 cm)

Kuvatarkkuus

SDQHD 2 560 x 2 880 px

Virkistystaajuus

60 Hz

Kuvasuhde

Paneelin tyyppi

IPS

Tyypillinen kirkkaus

300 cd/m²

Tyypillinen kontrasti

1 000:1

Värisyvyys

10 bittiä/pixkseli (1,07 miljardia väriä)

Tyypillinen värikylläisyys

98 % DCI-P3

HDR

HDR10

Vasteaika

5 ms (harmaa-harmaa)

Kuvaliitännät

1 x USB-C (DisplayPort Alt Mode)

2 x HDMI 1.4

USB PD

90 wattia

USB-portit

3 kpl USB 3.0 (alavirta: 2, ylävirta: 1)

KVM-kytkin

Paino ilman jalustaa

4,3 kg

Lehdistön yhteyshenkilö

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.