LG:N ”FUTURE TALK” -SEMINAARISSA TEKNOLOGIAJOHTAJAT KESKUSTELIVAT AVOIMESTA INNOVAATIOSTA

LG:n teknologiajohtaja esitteli yhtiön avoimen innovaation strategiaa ja korosti yhteistyön merkitystä tulevaisuuden innovaatioissa

Helsinki, 12. tammikuuta 2021— LG Electronicsin teknologiajohtaja I.P. Park esitteli virtuaalisessa CES® 2021 -tapahtumassa yhtiön avoimen innovaation vision. LG Future Talk -seminaaria isännöinyt Park kertoi avoimen innovaation merkityksestä yhtiön viimeisimmissä teknologisissa läpimurroissa.

Viime vuosi oli täynnä ennennäkemättömiä muutoksia, mutta LG on pysynyt sitoutuneena elämän helpottamiseen ja kuluttajien muuttuvien tarpeiden täyttämiseen ympäri maailmaa. Innovatiiviset uutuustuotteet, kuten LG PuriCare -kasvomaski, auttavat varmistamaan kuluttajien hyvinvoinnin ja turvallisuuden. LG myös kehittää CLOi-robottejaan auttamaan esimerkiksi desinfioinnissa ja ruokatoimituksissa.

Osana seminaaria Park keskusteli Consumer Technology Associationin johtaja Gary Shapiron kanssa tieteen- ja teollisuudenalojen välisen yhteistyön kasvavasta merkityksestä. LG Innovation Council on esimerkki LG:n monista yhteistyöprojekteista, joissa eri teknologia-alan yritysten asiantuntijat voivat oppia toisiltaan ja löytää uusia tapoja elämän helpottamiseen.

”Teknologioiden ja alojen yhdistyessä on syntynyt lukuisia liikkuvaa elämäntapaa tukevia uusia innovaatioita, jotka liittyvät esimerkiksi tekoälyyn, 5G- ja IoT-sovelluksiin, pilveen, sensoreihin, navigaatioon ja akkuihin”, Shapiro sanoo. ”Näemme samanlaisia muutoksia muuallakin: liikenteessä, logistiikassa, maataloudessa, terveydenhuollossa ja jopa elintarviketeollisuudessa.”

Avoin lähestymistapa innovaatioon on LG:n toiminnan perusta. Tämä korostuu erityisesti ThinQ-tuotteissa, joissa tekoäly ja IoT ovat on keskeisessä osassa. Park esitteli LG:n suunnitelmia kehittää ekosysteemi, joka yhdistää älykkäästi eri kategorioiden tuotteet ja palvelut kuluttajan arjen helpottamiseksi. Park esimerkiksi keskusteli valmiita ateriapaketteja kehittävän Tovalan toimitusjohtaja David Rabien kanssa älykkäästä ruoanlaitosta, jossa uuni osaa viivakoodin lukemalla valita automaattisesti oikeat asetukset ruoan valmistamista varten.

Element AI:n toimitusjohtaja Jean-François Gagné keskusteli Parkin kanssa tekoälystä. LG ja Element AI kehittävät yhdessä muiden kumppaniensa kanssa innovatiivista AIX Exchange -alustaa, jonka avulla toimialajohtajat, tutkijat, päätöksentekijät ja kuluttajat voivat yhdessä kehittää uusia tapoja tekoälyn käyttöön kaikkien hyväksi. Park esitteli myös uusia LG:n kehittämiä tekoälyteknologioita. Muun muassa Vision Pack -teknologia parantaa entisestään ThinQ-jääkaappien ja -älypeilien tekoälyominaisuuksia.

LG:n visiona on luoda yhtenäinen käyttäjäkokemus, joka kattaa kaikki kuluttajien elämän osa-alueet. Parkin vieraana oli myös Dmitry Loschinin, Luxoftin toimitusjohtaja ja DXC Technologyn johtaja. Yhdessä he esittelivät LG:n ja DXC Luxoftin Alluto-yhteishankkeen, joka pyrkii LG:n webOS Auto -käyttöjärjestelmän avulla yhdistämään auton saumattomasti kotiin ja toimistoon. Park esitteli myös pilvipohjaisen liikenne-ekosysteemin, joka soveltuu esimerkiksi kaluston seurantaan tulevaisuuden älykaupungeissa.

”Yhteistyö toimialojen välillä korostuu, sillä tällaisen ekosysteemin rakentaminen ja laajentaminen on monitieteinen ponnistus”, Park korostaa. ”Elämän helpottamisen innovointi digitaalisen murroksen keskellä edellyttää yhteistyötä ja kumppanuuksia.”

LG Future Talk ja LG:n viimeisimmät innovaatiot ovat nähtävillä yhtiön virtuaalisella CES 2021 -messuosastolla.