LG:n uudet soundbar-kaiuttimet tarjoavat huippuluokan kuunteluelämyksen

LG:n uudet soundbar-kaiuttimet tarjoavat huippuluokan kuunteluelämyksen

Vuoden 2020 uusissa malleissa on entistä monipuolisemmat toiminnot, huippuluokan Meridian-äänentoisto sekä tuki Dolby Atmos- ja DTS:X-äänille

Helsinki, 27. joulukuuta 2019 –LG Electronics (LG) esittelee tammikuussa CES 2020 -messuilla vaikuttavan soundbar-malliston. Kaiuttimien korkealaatuinen äänentoisto, helpot liitännät, älykkäät toiminnot ja tyylikäs muotoilu sopii erinomaisesti LG:n televisioihin.

LG:n uudet soundbar-mallit tarjoavat rikkaan ja todentuntuisen äänimaailman. Suuressa osassa uusista malleista on Meridian Audion teknologiaa, kuten Bass & Space -toiminto, joka parantaa äänentoistoa matalilla taajuuksilla ja tuottaa monipuolisemman äänimaiseman. Image Elevation -toiminto puolestaan tekee kuuntelukokemuksesta elävämmän kirkastamalla tiettyjen instrumenttien ääntä sekä laulua. Suurin osa uusista malleista tukee myös Dolby Atmos- ja DTS:X-ääniä, mikä tekee äänikuvasta entistäkin dynaamisemman ja mukaansatempaavamman.

Uutuutena LG:n soundbar-kaiuttimista löytyy AI Room Calibration -toiminto, jonka avulla äänenlaatu voidaan kalibroida tilaan ja tilanteeseen sopivaksi. Uudet mallit voivat kalibroida itsensä analysoimalla tuottamaansa ääntä ja sen avulla päätellä tilan koon ja asettaa siihen sopivat ääniasetukset. Täyteläisen äänielämyksen lisäksi premium-kaiuttimien Dolby Atmos ja DTS:X mahdollistavat äänitiedostojen skaalaamisen lähes äänitysstudion tasolle.

LG:n uusien mallien 4K Pass-Through -toiminto mahdollistaa erinomaisen katselukokemuksen. Kaiuttimet ovat myös yhteensopivia LG:n SPK8 Wireless Rear Speaker Kitin kanssa, minkä ansiosta käyttäjät voivat luoda moniulotteisen ja todentuntuisen kotiteatterielämyksen. Monissa uusissa malleissa on myös sisäänrakennettu Google Assistant, jonka avulla voi kontrolloida kodin älylaitteita äänikomentojen avulla. Soundbarin kytkeminen on aikaisempaa helpompaa uuden eARC-liitännän (enhanced audio return channel) ansiosta, jonka avulla ulkoisia laitteita voi kytkeä suoraan televisioon ja nauttia korkearesoluutioisesta äänestä esimerkiksi Dolby True HD- ja DTS Master Audio -muodossa.1

Jo kaksi LG:n uusista soundbar-kaiuttimista on voittanut CES Innovation Award -palkinnon. LG SN9YG- ja SN11RG-mallit ovat saaneet kehuja niiden äänenlaadusta ja sujuvasta käyttökokemuksesta. LG SN11RG -mallissa on 7.1.4-järjestelmä sekä kaksi langatonta takakaiutinta, jotka yhdessä keskusyksikön kanssa muodostavat 360-asteisen kotiteatteriäänen. Näiden soundbarien tyylikäs ja ajaton muotoilu sopii erinomaisesti LG:n 55- ja 65-tuumaisiin televisioihin.

”Tavoitteenamme on aina ollut tarjota parempia äänikokemuksia yhä useammille ihmisille, ja menestyksekkään Meridian-yhteistyömme ansiosta uusimmat soundbar-kaiuttimemme voivat tarjota näitä kokemuksia. Tehokkaat, helppokäyttöiset ja monipuoliset uudet mallimme tuovat premium-äänikokemukset yhä useampien kuluttajien saataville ympäri maailman”, sanoo Park Hyung-Woo, LG Electronicsin Home Entertainment -yksikön audio- ja videoliiketoiminnasta vastava johtaja.

CES 2020 -vierailijat pääsevät tutustumaan LG:n innovatiivisiin soundbar-kaiuttimiin Las Vegas Convention Centerissä messuosastolla #11100. Lisää LG:n uutisia CES-messuilta löydät myös seuraamalla tunnistetta #LGCES2020 sosiaalisessa mediassa.

1LG:n malleissa SN11RG, SN10YG, SN9YG ja SN8YG.

Lisätietoja:

LG-One Finland/Hill+Knowlton Strategies