LG tuo LG QNED Mini LED -televisionsa markkinoille kesän aikana

Uusien mallien Quantum Dot NanoCell -teknologia takaa autenttisen värintoiston ja mukaansatempaavan katselukokemuksen

Helsinki, 1. heinäkuuta 2021 — LG Electronics (LG) tuo uusimman ja edistyneimmän LCD-televisiomallistonsa markkinoille maailmanlaajuisesti heinäkuusta alkaen. LG:n mullistavan Quantum Dot NanoCell -teknologian ja Mini LED -taustavaloteknologian ansiosta vuoden 2021 televisiomallit tarjoavat huippulaadukkaan katselukokemuksen entistä syvemmillä mustan sävyillä, tarkemmalla värintoistolla ja suuremmalla kontrastilla ja kirkkaudella1. Mallistoon kuuluvat QNED99- ja QNED95- sarjan mallit 8K-resoluutiolla sekä QNED90 4K-resoluutiolla eri kokoisina 65 tuumasta 86 tuumaan2.

Yhtiön itse kehittämällä Quantum Dot NanoCell -väriteknologialla varustettu LG QNED Mini LED esittelee uuden LCD-televisioiden aikakauden rikkaalla ja tarkalla väritoistolla. Mukaansatempaavaa katselukokemusta todistaa myös kansainvälisen tuotetestausyritys Intertekin sertifikaatti 100-prosenttisesta värivolyymista ja värikonsistenssista. LG QNED Mini LED -televisioissa ei myöskään tapahdu värien vääristymistä leveästä katselukulmasta, joten jokainen huoneessa voi nauttia ensiluokkaisesta LCD-kuvanlaadusta 3.

Mitä isompi näyttö, sitä pienempien yksityiskohtien pitää näkyä tarkasti. LG QNED Mini LED -televisioissa on muihin vastaavan kokoisiin televisionäyttöihin verrattuna pienemmät taustaledit, millä saavutetaan parempi kirkkaus ja himmennysalueiden määrä. Esimerkiksi LG:n 86-tuumaisessa 8K-televisiossa (malli 86QNED99UPA) on noin 30 000 led-valoa, joista muodostuu noin 2 500 paikallista himmennysaluetta, joiden ansiosta kontrastisuhde on 10 kertaa parempi tavalliseen LCD-televisioon verrattuna. Syvemmät mustat ja tarkemmat yksityiskohdat tummilla alueilla tekevät kuvasta todentuntuisemman.

LG:n sitoutuminen parempaan tulevaisuuteen näkyy yhtiön uusissa televisiotuotteissa. LG QNED Mini LED -televisiot ovat saaneet Eco-Product-sertifikaatin SGS Société Générale de Surveillance SA:lta Sveitsissä. Sertifikaatti myönnetään ainoastaan tuotteille, jotka täyttävät SGS:n vaatimukset, joihin kuuluvat esimerkiksi vähäinen ympäristövaikutus ja kierrätettävyys4.

”LG QNED Mini LED -televisio on mullistava harppaus eteenpäin, ja sen ainutlaatuinen värintoistoteknologia ja mini LED -taustavalaistus tekevät siitä LCD-kuvanlaadun parhaimmistoa”, sanoo LG Home Entertainment Companyn johtaja Park Hyoung-sei. ”Uusin mallistomme vahvistaa LG:n teknologista johtajuutta premium-televisioiden markkinoilla, minkä mahdollistaa innovatiivisten OLED- ja QNED-mallistojen jatkuva parantaminen ja kehittäminen.”

LG QNED Mini LED -televisiot tulevat myyntiin ensiksi Pohjois-Amerikassa. Myynti Suomessa ja muissa Pohjoismaissa alkaa elokuun alussa.

1 Verrattuna LG:n UHD-televisioihin, joissa ei ole NanoCell-teknologiaa.

2 Kokojen saatavuus voi vaihdella markkinoittain.

3 LG QNED Mini LED -televisiot ovat saaneet Intertekin sertifikaatin 100 prosentin väritarkkuudesta, mittauksessa käytetty CIE DE2000 -värieromittaria ja 18 värin Macbeth-värikarttaa ±30 asteen katselukulmassa. Intertekin sertifioimat QNED Mini LED -televisiot toistavat 100 prosenttia DCI-P3-spektristä television koko luminanssialueen kattavassa 3D-väriavaruudessa.

4 QNED Mini LED -televisiot ovat SGS-sertifikaattien ECO/21/CEBEC/00016 ja ECO/21/CEBEC/00017 mukaisia Eco-Products-tuotteita.

Tietoa julkaisijasta

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan ja kodintekniikan ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2020 oli 56 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solutions, Home Entertainment, Vehicle Component Solutions ja B2B. Yhtiö on maailman suurimpia viihde-elektroniikan, kodinkoneiden ja ilmalämpöpumppujen valmistajia. LG kehittää jatkuvasti vastuullisempia tuotteita, jotka tekevät elämästä helpompaa kuluttajille ympäri maailman. Joulukuussa 2020 LG sai tunnustusta tekemästään vastuullisuustyöstä, kun sille myönnetiin korkeimman eli platinatason EcoVadis-status. Lisätietoja: mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com