”THE SCIENCE BEHIND…” – LG:N YOUTUBE-KAMPANJA PILAILEE NETTI-ILMIÖILLÄ

”THE SCIENCE BEHIND…” – LG:N YOUTUBE-KAMPANJA PILAILEE NETTI-ILMIÖILLÄ

– LG lanseeraa vuonna 2015 joukon TV-innovaatioita Pohjoismaissa. Vuosien tutkimustyö on saanut aikaan tuotteita, jotka vievät käyttäjäkokemuksen uudelle tasolle, on katselun kohteena sitten 4K-tasoinen elokuva tai hauskoja YouTube-videoita.

Helsinki, 19. toukokuuta 2015 – Nykyaikaisen Smart TV:n sisältämä teknologia kehittyy yhä hienostuneemmaksi ja tuo olohuoneeseen aivan uudenlaisen viihteen ulottuvuuden. LG on tehnyt uraauurtavaa työtä esittelemällä OLED TV- ja Ultra HD -televisiomallit sekä Music Flow -kaiuttimet ja webOS-käyttöjärjestelmän. Samalla jokapäiväinen viihde muuttuu yhä oudommaksi. LG:n uudessa The Science Behind -kampanjassa pitkäjänteisellä kehitystyöllä luotu edistyksellinen teknologia kohtaa arjen, jossa televisiota sovelletaan akvaariona, kissanleluna tai määkivien vuohien katseluun.

– Smart TV -malleissamme käytettävä teknologia on huomattavasti edistyneempää kuin tietokoneessa, jonka avulla ensimmäinen ihminen lähetettiin Kuuhun. Toisaalta viihteestä on tullut oudompaa ja hauskempaa kuin koskaan aiemmin, ja sitä on myös entistä helpommin saatavilla, sanoo Andreas Thiel, LG Nordicin vähittäismyynnin markkinoinnista vastaava asiantuntija.

Tänä vuonna LG:n TV-tarjonta kattaa niin Full HD LCD -mallit kuin yli 20 erilaista Ultra HD -televisiota. Vuoden alussa lanseerattiin UF950V-lippulaivatuote. Kyseessä on ColorPrime-televisio, joka on varustettu 4K-resoluutiolla ja Wide Color Gamut -tekniikalla. Myöhemmin lanseerattaviin malleihin lukeutuu muun muassa odotettu 4K OLED -televisio.

The Science Behind -kampanjan myötä LG pääsee lähemmäs lopputuotetta eli viihdettä. Neljän verkossa nähtävissä olevan videon lisäksi kampanjaan kuuluu printti- ja bannerimainontaa.

– Teemme valtavasti tutkimus- ja kehitystyötä tarjotaksemme kuluttajille parhaan mahdollisen katseluelämyksen, haluavat he sitten katsoa eeppisen elokuvan, suosikkisarjansa tuotantokauden tai hupaisia YouTube-videoita, toteaa Thiel.

Voit tutustua kampanjan neljään videoon LG Nordicin YouTube-kanavalla. Lisätietoja kampanjasta sekä siihen liittyvistä tuotteista löytyy The Science Behind -kampanjasivustolta. Lisätietoja LG:n uusista televisiomalleista löytyy aiemmin jaellusta tiedotteesta sekä LG:n verkkosivuilta.

Korkearesoluutioisia kuvia ja lisätietoja
Korkearesoluutioisia kuvia kampanjasta on saatavilla LG:n kuva-arkistossa. Kirjoita vasemmanpuoleiseen hakukenttään ”thesciencebehind”.

LG Electronics
LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 87 000 työntekijää 113 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2013 oli 53,10 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2013 lähes 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart-TV, OLED-TV ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, hotelli-TV-järjestelmät, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:
Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

Erik Åhsgren
Tuoteasiantuntija HE
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)72 162 91 10
Sähköposti: erik.ahsgren@lge.com

BLOOM Agency

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications +358 43 8200 986

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.