Tiedote -

Kaasupullon voi hakea nyt vaikka aamukolmelta – grillikansan suosimat AGA-nestekaasuautomaatit nyt kaikkialla Suomessa

Viime vuonna lanseerattu AGA-nestekaasuautomaatti löytyy jo 30 eri K-ruokakaupan yhteydestä ympäri Suomen. Automaatista asiakas voi ostaa uuden nestekaasupullon tai vaihtaa tyhjän pullonsa täyteen ympäri vuorokauden kaikkina viikonpäivinä.

Viime kesänä K-Citymarketien yhteyteen ilmestyneet AGA-nestekaasuautomaatit ovat osoittautuneet myös Suomessa suosituksi tavaksi hakea täydennystä, kun kodin grilli tai vaikkapa veneen liesi kaipaa lisää polttoainetta.

Automaatit helpottavat kuluttajien elämää, kun kaasua on saatavilla ympäri vuorokauden, sanoo kaasuyritys Linden myyntijohtaja Pauli Toiviainen. Viikonloppu ja vapaat nousevat hakuhetkissä ymmärrettävästi esille, ja suosituin päivä hakea kaasua on lauantai. Silti myös erikoisuuksia on automaattien käytössä havaittu.

”Suurin osa suomalaisista hakee kaasupullonsa melkeinpä virka-aikaan. Mutta kyllä asiakkaita on ollut jopa aamuyön tunteina. Ties vaikka tästä tulisi tämän kesän trendi, kun ihmiskontakteja on edelleen hyvä välttää ja riskiryhmien kannattaa asioida ruuhka-aikojen ulkopuolella. Automaatit toimivat mihin kellonaikaan tahansa”, vinkkaa Toiviainen.

Havaittavissa on myös, että grillikausi on alkanut tavanomaista aiemmin suomalaisten viettäessä aiempaa enemmän aikaa kotona. Nyt automaatteja on Suomessa jo 30 kappaletta ympäri maan, Vaasasta Joensuuhun ja Helsingistä Rovaniemelle. Vastaavat automaatit ovat osoittautuneet hyvin suosituiksi myös Ruotsissa ja Norjassa, missä automaatteja on jo lähes kaksisataa.

Asiointi AGA-nestekaasuautomaatilla on helppoa ja nopeaa, sillä itsepalvelu ei vaadi asiointiin kaupan henkilökunnan apua. Maksu tapahtuu yleisimmillä pankki- tai luottokorteilla. Automaatista voi ostaa uuden nestekaasupullon tai vaihtaa tyhjän kaasupullon täyteen ja maksaa vain kaasusta.

”AGA-nestekaasuautomaatti mahdollistaa kätevästi nestekaasun hankkimisen samalla kertaa kun hakee kaupasta ruoat ja muut tarvikkeet, olipa kyse sitten grillauksesta, mökkireissusta tai veneilystä. Olemme sijoittaneet nestekaasuautomaatit kauppojemme pihaan siten, että autolla on helppo päästä automaatin lähelle ja asiakas saa kaasupullon helposti ja nopeasti kyytiin”, sanoo K-Citymarket-ketjun palvelutoimintojen sektorijohtaja Hanna-Leena Lillstrang.

AGA-nestekaasuautomaatti lyhyesti:

• Käytettävissä joka päivä ympäri vuorokauden.
  • Toimii itsepalveluna.
  • Nopea ja helppokäyttöinen, kosketusnäyttö ohjaa käyttäjää.
  • Suojattu pankki/luottokorttimaksu, josta kuitin saa halutessaan sähköpostiin.
  • Myynnissä on 5 kg:n ja 10 kg:n AGA-komposiittipulloja. Automaatista voi ostaa kaasupulloja ja vaihtaa tyhjät täysiin pulloihin. Myös teräspulloja voi palauttaa automaatteihin.

Lisätietoja AGA-nestekaasuautomaateista

Lisätietoja antavat:

Pauli Toiviainen, Myyntijohtaja, Linde
pauli.toiviainen@linde.com, +358 10 242 0259

K-ryhmä, K-Citymarket-ketjun palvelutoimintojen sektorijohtaja Hanna-Leena Lillstrang, puh. 040 723 9964, hanna-leena.lillstrang@kesko.fi

K-ryhmän viestintä, p. 010 53 50 200, viestinta@kesko.fi (klo 8-16)

• Vapaa-aika

• nestekaasuautomaatti
  • nestekaasu

AGA & Linde

AGA on ollut osa Linde-konsernia jo vuodesta 2000, ja tammikuussa 2020 AGA vaihtoi myös nimensä Lindeksi. Oy AGA Ab:n uusi nimi on Oy Linde Gas Ab. AGA-tuotemerkki säilyy kuitenkin edelleen käytössä kuluttajatuotteissamme kuten nestekaasussa.

Linde on maailman johtava teollisuuskaasu- ja teknologiayritys, jonka liikevaihto vuonna 2019 oli 28 miljardia dollaria (25 miljardia euroa). Missiomme on making our world more productive – tätä tehtävää toteutamme joka päivä toimittamalla asiakkaillemme korkealaatuisia tuoteratkaisuja, teknologioita ja palveluja, jotka tekevät asiakkaistamme menestyneempiä ja auttavat ylläpitämään ja suojelemaan planeettaamme.

Yhtiö palvelee monia eri toimialoja, kuten kemianteollisuutta ja jalostamoja, elintarvike- ja juomateollisuutta, terveydenhuoltoa sekä konepaja- että metalliteollisuutta. Linden teollisuuskaasuja käytetään lukemattomissa sovelluksissa, elintärkeää happea sairaaloissa, erikoispuhtaita kaasuja elektroniikan valmistuksessa, vetyä puhtaissa polttoaineissa, ja paljon muuta. Linde toimittaa myös viimeisintä tekniikkaa edustavia kaasunjalostusratkaisuja tukemaan asiakkaiden laajentumista, tehokkuuden parantamista ja päästöjen vähentämistä.

Lisätietoja yrityksestä ja sen tuotteista ja palveluista: www.linde-gas.fi tai www.linde.com

Milla Huovila

Lehdistön yhteyshenkilö Communications Manager, Linde Finland +358 50 3813 134