Tiedote -

Linde tukee lasten ja nuorten harrastustoimintaa lahjoittamalla 15 000 euroa SOS-Lapsikylälle Unelmista totta -toimintaan

Oy Linde Gas Ab on tukenut SOS-Lapsikylän toimintaa jo vuosien ajan. Yhteistyö alkoi kesäisillä nestekaasukampanjoilla, mutta on vuosien kuluessa vakiinnuttanut muotonsa pitkäjänteisenä yhteistyönä, joka näkyy kuluttajille erityisesti AGA-nestekaasun myyntipisteissä ja markkinoinnissa.

Tänä vuonna Linde tukee lasten ja nuorten harrastustoimintaa lahjoittamalla SOS-Lapsikylälle 15 000 euroa Unelmista totta -toimintaan. Pahimpana pandemia-aikana Linde tuki SOS-Lapsikylän Apuu-chat-palvelua, jolla oli suuri kysyntä lasten ja nuorten hädässä.

Nuorissa on tulevaisuus

”Vastuullisuus ja yhteisöllisyys ovat Lindelle tärkeitä arvoja, joiden merkitys korostuu myös henkilöstökyselyissä. Nykypäivänä työntekijät haluavat työyhteisönsä kantavan sosiaalista vastuuta ja tekevän hyvää. Meistä on yrityksenä hienoa olla mukana tukemassa tärkeää työtä, jota SOS-Lapsikylässä tehdään. Lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistäminen on panostamista tulevaisuuteen, ja tässä haluamme olla mukana”, kertoo Linden nestekaasuliiketoiminnasta vastaava Johan Ginman.

Lasten ja nuorten harrastusunelmista totta!

SOS-Lapsikylä on voittoa tavoittelematon lastensuojelujärjestö, jonka tavoitteena on, että jokainen lapsi ja nuori saa tarvitsemansa tuen kasvaakseen mahdollisuuksiensa mittoihin. ”Lämmin kiitos Lindelle ja kaikille grillaajille avusta! Koronan myötä yhä useammassa perheessä on tiukka taloudellinen tilanne ja silloin lasten harrastuksista joudutaan usein tinkimään. Mieluisalla harrastuksella on kuitenkin valtava merkitys paitsi itsetunnon ja monien taitojen kehittymisessä myös lasten ja nuorten syrjäytymisen ehkäisemisessä. Linden avulla voimme tarjota tänäkin vuonna kymmenille lapsille mahdollisuuden harrastaa Unelmista totta -toiminnan kautta”, kertoo SOS-Lapsikylän yritysyhteistyöpäällikkö Annemi Usva-Vänttinen.

Lisätietoja:

Johan Ginman
Myyntipäällikkö, nestekaasuliiketoiminta, Oy Linde Gas Ab
johan.ginman@linde.com, 050 572 7177

Annemi Usva-Vänttinen, Yritysyhteistyöpäällikkö, SOS-Lapsikylä
annemi.usva-vanttinen@sos-lapsikyla.fi, 0400 465 020

SOS-Lapsikylä
SOS-Lapsikylä on lapsen oikeuksia edistävä kansainvälinen lastensuojelujärjestö. Tavoitteenamme on, että jokainen lapsi ja nuori saa tarvitsemansa tuen kasvaakseen mahdollisuuksiensa mittoihin. Olemme voittoa tavoittelematon lastensuojelun asiantuntija, palveluntuottaja sekä lasten, nuorten ja perheiden auttaja. www.sos-lapsikyla.fi

• Kemikaaliteollisuus

• nestekaasu
  • grillaus
  • vastuullisuus
  • linde

Linde

Linde on maailman johtava teollisuuskaasu- ja teknologiayritys, jonka liikevaihto vuonna 2021 oli 26 miljardia euroa. Missiomme on making our world more productive – tätä tehtävää toteutamme joka päivä toimittamalla asiakkaillemme korkealaatuisia tuoteratkaisuja, teknologioita ja palveluja, jotka tekevät asiakkaistamme menestyneempiä ja auttavat ylläpitämään ja suojelemaan planeettaamme.

Yhtiö palvelee monia eri toimialoja, kuten kemianteollisuutta ja jalostamoja, elintarvike- ja juomateollisuutta, elektroniikkateollisuutta, terveydenhuoltoa sekä konepaja- että metalliteollisuutta. Linden teollisuuskaasuja käytetään lukemattomissa sovelluksissa, elintärkeää happea sairaaloissa, erikoispuhtaita kaasuja elektroniikan valmistuksessa, vetyä puhtaissa polttoaineissa, ja paljon muuta. Linde toimittaa myös viimeisintä tekniikkaa edustavia kaasunjalostusratkaisuja tukemaan asiakkaiden laajentumista, tehokkuuden parantamista ja päästöjen vähentämistä.

AGA on ollut osa Linde-konsernia jo vuodesta 2000, ja tammikuussa 2020 AGA vaihtoi myös nimensä Lindeksi. AGA-tuotemerkki säilyy kuitenkin edelleen käytössä kuluttajatuotteissa kuten nestekaasussa.

Lisätietoja yrityksestä ja sen tuotteista ja palveluista: www.linde-gas.fi tai www.linde.com

Milla Huovila

Lehdistön yhteyshenkilö Communications Manager, Linde Finland +358 50 3813 134