LK lanseeraa uuden sukupolven vesimittarit - LK CubicMeter

LK lanseeraa uuden sukupolven vesimittarit - LK CubicMeter

Kerroimme aiemmin LK:n ja Quandifyn (aikaisemmin Labtrino) yhteistyöstä sekä uudesta, älykkäästä ja ainutlaatuisesta vesimittarista - LK CubicMeteristä. LK on nyt yritysoston jälkeen Quandifyn osaomistaja ja tuote on saatu hyllyihin.

LK CubicMeter on noninvasiivinen vesi- ja vuotomittari, jonka ainutlaatuisen rakenteen ansiosta se voidaan asentaa olemassa oleviin 16–25 mm putkiin (mukaan lukien PE-X ja PAL). Koska mittari asennetaan ulkopuolelle, sen asentaminen ei edellytä putken katkaisemista, mikä säästää aikaa ja rahaa. Järjestelmä havaitsee myös tippu- ja vesivuodot, jotka maksavat vakuutusyhtiöille miljardeja kruunuja vuodessa pelkästään Ruotsissa.

- LK CubicMeterin esittely on yhteistyön ensimmäinen askel, ja lisää on tuoteuutuuksia luvassa. Olemme esineiden Internetin eturintamassa, ja meillä on vankka ja teknisesti korkeatasoinen alusta, jolle meidän on hyvä kehittää ja laajentaa kytkettyjä tuotteitamme, Quandifyn toimitusjohtaja ja toinen perustaja Ramtin Massoumzadeh sanoo.

Euroopassa vesimittari on asennettava jokaiseen asuntoon, ja Ruotsiin on vuonna 2021 tulossa uusia lämmityksen ja käyttöveden asuntokohtaista mittausta ja laskutusta (IMD) koskevia vaatimuksia, jotka koskevat nykyisen kerrostaloasuntokannan tiettyjä osia. Koneoppimisen ja tekoälyn avulla LK CubicMeter mahdollistaa kustannustehokkaan mittauksen, mutta auttaa myös parantamaan taloyhtiön ympäristöjalanjälkeä tarjoamalla älykkään ja kohtuuhintaisen järjestelmän veden- ja energiankulutuksen vähentämiseksi*.

- Kehitämme LK:ssa jatkuvasti tuotteitamme ja pyrimme luomaan älykkäitä ja kestäviä tuotteita ja järjestelmiä, jotka helpottavat asiakkaidemme jokapäiväistä elämää nyt ja tulevaisuudessa. LK CubicMeter auttaa lisäämään tietoisuutta ja auttaa siten asukkaita vähentämään sekä veden- että energiankulutustaan, mikä tasoittaa tietä vastuullisemmalle ja tiedostavammalle julkiselle ja yksityiselle kiinteistöalalle, LK Systemsin toimitusjohtaja Michael Söderberg sanoo.

* Tutkimusten mukaan yksilöllisen mittauksen käyttöönotto vähentää vedenkulutusta noin 30 prosenttia. Keskivertoperheessä tämä vähentää vedenkulutuksen lisäksi myös hiilidioksidipäästöjä ja mahdollisia vuotokustannuksia.

Muita tietoja:

• Poistaa nopeasti kuivuvan ultraäänigeelin tarpeen.
  • Jopa 98 prosentin tarkkuus ja MID/OIML R-49 -standardin mukainen.
  • Jopa kymmenen vuoden akunkesto.
  • Plug & Play -asennus ja vähäinen huoltotarve.
  • Langaton tiedonsiirto, Wireless M-Bus - Mode C1 868 MHz (EN-13757-standardi).

RSK 5182403
NRF 8364556
LVI 4481401
E-numero 4222435

Yksinkertaisempaa ja älykkäämpää arkea varten
Yksinkertaisemmin, älykkäämmin ja vastuullisemmin – me LK:lla uskomme, että aina on olemassa parempi tapa toimia. Meillä innovaatiot menevät vakiintuneiden ratkaisujen edelle ja yksinkertaisuus voittaa monimutkaisuuden. Näitä periaatteita noudatamme kehittäessämme LK:ssa älykkäitä tuotteita ja järjestelmäratkaisuja lämmitys-, vesi- ja saniteettijärjestelmiä varten.

LK Systems on lämmitys- ja käyttövesiratkaisujen markkinajohtaja Pohjoismaissa. Kaikki järjestelmämme ovat helppoja asentaa, ja omassa laitoksessamme valmistamamme asiakaskohtaisesti räätälöidyt järjestelmät helpottavat asennusta entisestään. Ideasta lopputuotteeseen, me toimitamme älykkäimmät ratkaisut, niin nyt kuin tulevaisuudessakin.

Quandify kehittää älykkäitä virtausmittausjärjestelmiä. Yritys on syntynyt Tukholman kuninkaallisen teknisen korkeakoulun tutkimustyöstä, ja se käyttää patentoitua teknologiaa yhdistettynä tekoälyyn ja koneoppimiseen suunnitellakseen tulevaisuuden älykkäitä mittausjärjestelmiä.

Helpompi ja älykkäämpi arki
    Helpompi, älykkäämpi ja kestävä – LK:lla me lähdemme aina siitä, että on olemassa parempi tapa tehdä asioita. Kaikessa mitä teemme suosimme innovaatiota paikalleen jäämisen sijaan ja selkeyttä monimutkaisuuden sijaan. Tällä vakaumuksella me LK:lla kehitämme älykkäitä tuotteita ja järjestelmäratkaisuja lämpö-, vesi- ja saniteettijärjestelmiä varten.