​Kahvipaahtimo Löfbergs satsaa isosti

​Kahvipaahtimo Löfbergs satsaa isosti

Nyt se on varmaa: Löfbergs rakentaa uuden tuotantolaitoksen kokonaisten kahvipapujen käsittelyyn. Uusi tuotantolaitos on tarkoitus ottaa käyttöön vuodenvaihteessa 2020–2021.

– Arvoltaan lähes 200 miljoonan Ruotsin kruunun investointi on suurin Löfbergsin historiassa, Löfbergsin toimitusjohtaja Lars Appelqvist kertoo.

Uudessa tuotantolaitoksessa on tarkoitus paahtaa ja pakata kokonaisia kahvipapuja. Sen vuotuinen kapasiteetti on 7 000 tonnia normaalissa käytössä.

Panostus tulevaisuuteen
Investoinnin taustalla on kokonaisten kahvipapujen kysynnän voimakas kasvu viime vuosina, muun muassa Suomessa. Karlstadin keskustassa sijaitsevan nykyisen tuotantolaitoksen laajentamismahdollisuudet ovat rajalliset. Siksi uusi tuotantolaitos päätettiin rakentaa kaupungin laidalle, missä sijaitsee myös vuonna 2016 käyttöön otettu uusi ja nykyaikainen korkeavarasto.

– Tämä investointi tulevaisuuteen vahvistaa meitä sekä paikallisesti että kansainvälisesti. Lisäksi se tarjoaa mahdollisuuden jatkuvaan kasvuun ja markkinaosuuksien valtaamiseen, Lars Appelqvist toteaa.

Jauhetun kahvin tuotanto jatkuu Karlstadin keskustan perinteikkäissä toimitiloissa.

Lisätietoa:
Anders Thorén, mediavastaava, Löfbergs, puh. +46 703 55 64 22, anders.thoren@lofbergs.se

Aiheet

Löfbergsin kahvipaahtimo on vuonna 1906 perustettu ruotsalainen perheyritys. Yrityksen palveluksessa on nykyään 350 kahvin ystävää Pohjois-Euroopassa ja Kanadassa. Yhteistä meille on intohimo hyvään kahviin, trendien seuraamiseen ja kestävän kehityksen tukemiseen. Liikevaihtomme on 1,9 miljardia Ruotsin kruunua, ja olemme yksi maailman suurimmista luomukahvin ja Reilun kaupan kahvin ostajista. Löfbergs on osa Löfbergs Coffee Groupia, joka omistaa myös tavaramerkit Peter Larsen Kaffe, Percol, Green Cup, Kobbs ja SuperBonobo. www.lofbergs.fi

Leif Sjöblom

Lehdistön yhteyshenkilö Löfbergsin Suomen Out of Home -markkinoista vastaava johtaja + 46 70-248 84 67

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Corporate Communications +46 703 55 64 22

Löydä juuri oma vahvuutesi

Löfbergsin kahvipaahtimo on vuonna 1906 perustettu ruotsalainen perheyritys. Yrityksen palveluksessa on nykyään 300 kahvin ystävää Pohjois-Euroopassa. Yhteistä meille on intohimo hyvään kahviin, trendien seuraamiseen ja kestävän kehityksen tukemiseen. Liikevaihtomme on 2,7 miljardia Ruotsin kruunua, ja olemme yksi maailman suurimmista luomukahvin ja Reilun kaupan kahvin ostajista. Löfbergs on osa Löfbergs Groupia, joka omistaa myös tavaramerkit Peter Larsen Kaffe ja Kobbs.

651 21 KARLSTAD