​Löfbergs panostaa isosti – Löfbergs Finlandin uusi toimitusjohtaja selvillä

​Löfbergs panostaa isosti – Löfbergs Finlandin uusi toimitusjohtaja selvillä

Löfbergs jatkaa kasvuaan Suomessa. Ruotsalainen kahvipaahtimo ottaa nyt seuraavan askeleen ja perustaa suomalaisen tytäryhtiön, jonka toimitusjohtajana aloittaa 1. heinäkuuta Kent Pettersson. Kent toimii tällä hetkellä Löfbergsin myyntijohtajana vastuualueenaan Ruotsin ja Suomen päivittäistavarakauppa.

– Tämä on todella kiinnostava tehtävä. Myyntimme Suomessa on kaksinkertaistunut viimeisten viiden vuoden aikana. Nyt meidän on varmistettava kannattavan kasvun jatkuminen. Se ei liene mahdoton tehtävä, kun ajatellaan suosiotamme Suomessa, jossa juodaan kahvia eniten maailmassa, Löfbergs Finlandin tuleva toimitusjohtaja Kent Pettersson sanoo.

Kent Petterssonilla on runsain mitoin kokemusta elintarvikealalta, ja hän on ollut Löfbergsin palveluksessa vuodesta 2009. Hän on vastannut muun muassa myynnistä Ruotsin, Suomen ja Baltian maiden päivittäistavarakaupalle.

Tummapaahtoinen kahvi menestyy
Löfbergsin kahvin myynti kasvaa Suomessa sekä päivittäistavarakaupassa että kahviloissa ja ravintoloissa. Yritys on profiloitunut tummapaahtoisen kahvin valmistajaksi, mikä onkin osoittautunut hyväksi valinnaksi. Vaikka Suomen kahvisegmentin kehitys polkee muutoin paikallaan, tummapaahtoisen kahvin myynti kasvaa vuosittain noin 30 prosenttia.

– Tummapaahtoinen kahvimme on löytänyt kohderyhmänsä ja vallannut paikan monen suomalaisen kahvinystävän sydämessä. Tältä pohjalta aiomme myös jatkaa eteenpäin. Samalla laajennamme valikoimaamme kylmillä juomilla, Kent Pettersson kertoo.

Lisää tunnettuutta
Löfbergs on viime aikoina varmistanut useita isoja kauppoja ja yhteistyösopimuksia Suomessa. Löfbergs on esimerkiksi Tampereella syksyllä 2021 käyttöön vihittävän uuden UROS Live ‑monitoimiareenan virallinen kahvikumppani. Tämä ja muut areenahankkeet ovat tärkeä osa työtä, jolla pyritään lisäämään tuotteiden tunnettuutta suomalaisten kuluttajien parissa.

Löfbergs aloitti vuonna 2018 myyntiyhteistyön Nordqvistin teetalon kanssa voidakseen vastata kasvaneeseen kysyntään ja palvella suomalaista päivittäistavarakauppaa entistä paremmin.

– Nordqvistin myyntihenkilöstön avulla vahvistamme läsnäoloamme Suomen päivittäistavarakaupassa. Tämän sekä areenapanostusten ja muun yhteistyön kautta meillä on hyvät edellytykset jatkaa myyntimme kasvattamista ja saavuttaa tavoitteemme suosituimman kahvintoimittajan asemasta Suomessa, Kent Pettersson sanoo.

Lisätietoa:
Kent Pettersson, Löfbergs Finlandin tuleva toimitusjohtaja, puhelin +46 (0) 54 14 01 43, kent.pettersson@lofbergs.se

Kategoriat

Löfbergsin kahvipaahtimo on vuonna 1906 perustettu ruotsalainen perheyritys. Yrityksen palveluksessa on nykyään 350 kahvin ystävää Pohjois-Euroopassa ja Kanadassa. Yhteistä meille on intohimo hyvään kahviin, trendien seuraamiseen ja kestävän kehityksen tukemiseen. Liikevaihtomme on 1,9 miljardia Ruotsin kruunua, ja olemme yksi maailman suurimmista luomukahvin ja Reilun kaupan kahvin ostajista. Löfbergs on osa Löfbergs Groupia, joka omistaa myös tavaramerkit Peter Larsen Kaffe, Percol, Green Cup, Kobbs ja SuperBonobo. www.lofbergs.fi

Leif Sjöblom

Lehdistön yhteyshenkilö Löfbergsin Suomen Out of Home -markkinoista vastaava johtaja + 46 70-248 84 67

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Corporate Communications +46 703 55 64 22

Löydä juuri oma vahvuutesi

Löfbergsin kahvipaahtimo on vuonna 1906 perustettu ruotsalainen perheyritys. Yrityksen palveluksessa on nykyään 300 kahvin ystävää Pohjois-Euroopassa. Yhteistä meille on intohimo hyvään kahviin, trendien seuraamiseen ja kestävän kehityksen tukemiseen. Liikevaihtomme on 2,7 miljardia Ruotsin kruunua, ja olemme yksi maailman suurimmista luomukahvin ja Reilun kaupan kahvin ostajista. Löfbergs on osa Löfbergs Groupia, joka omistaa myös tavaramerkit Peter Larsen Kaffe ja Kobbs.

651 21 KARLSTAD