Löfbergsin uusi Head of Retail

Löfbergsin uusi Head of Retail

Juuso Harjulehto on Löfbergsin uusi Head of Retail Suomessa. Tehtävässään hän vastaa perheomisteisen kahvipaahtimon myynnistä päivittäistavarakaupalle. Juusolla on lähes 20 vuoden kokemus elintarvikealalta, viimeksi Business Managerina Hartwallilla.

– Tämä on todella mielenkiintoinen tehtävä yrityksessä, jolla on hyvät mahdollisuudet jatkaa kasvuaan Suomessa. Minua kannustavat eteenpäin samat asiat kuin Löfbergsiä: pitkäjänteisyys, uteliaisuus ja se, että yhteistyön kautta meillä on parhaat mahdollisuudet kehittyä. Tältä pohjalta lähden uuteen rooliini, Juuso Harjulehto kertoo.

Juuso Harjulehto on lähes 20 vuoden kokemus johtotehtävistä elintarvike- ja kahvialalla. Hän on työskennellyt muun muassa Pauligin ja Lavazzan kaltaisten tuotemerkkien parissa.

– On todella hienoa toivottaa Juuso tervetulleeksi meille. Löfbergsin kehitys Suomessa on ollut viime vuosina upeaa, ja nyt on aika ottaa seuraava askel. Juusolla on pitkä kokemus ja tietämys vähittäiskaupasta ja suomalaisista kahvinkuluttajista, joten hänestä tulee yksi avainhenkilöistä jatkuvassa työssämme, Suomen Löfbergsin toimitusjohtaja Kent Pettersson sanoo.

Tummapaahtoinen kahvi menestyy
Löfbergsin kahvin myynti kasvaa Suomessa sekä päivittäistavarakaupassa että kahviloissa ja ravintoloissa. Yritys on profiloitunut tummapaahtoisen kahvin valmistajaksi, mikä onkin osoittautunut hyväksi valinnaksi. Vaikka Suomen kahvisegmentissä tilanne on pysynyt yleisesti ottaen ennallaan, Löfbergs on kasvattanut markkinaosuuttaan vuodesta 1999 lähtien, jolloin yritys aloitti toimintansa Suomessa.

– Tummapaahtoinen kahvimme on löytänyt kohderyhmänsä ja vallannut paikan monen suomalaisen kahvinystävän sydämessä. Aiomme jatkaa samaan malliin, ja meille on ilo saada Juuso mukaan joukkoomme, Kent Pettersson sanoo.

Lisätietoa:
Juuso Harjulehto, puh. +358 40 594 7325
Kent Petterson, toimitusjohtaja, Löfbergs Finland Oy, puh. +46 706 03 3194

Aiheet

Löfbergsin kahvipaahtimo on vuonna 1906 perustettu ruotsalainen perheyritys. Yrityksen palveluksessa on nykyään 340 kahvin ystävää Pohjois-Euroopassa ja Kanadassa. Yhteistä meille on intohimo hyvään kahviin, trendien seuraamiseen ja kestävän kehityksen tukemiseen. Liikevaihtomme on 1,6 miljardia Ruotsin kruunua, ja olemme yksi maailman suurimmista luomukahvin ja Reilun kaupan kahvin ostajista. Löfbergs on osa Löfbergs Groupia, joka omistaa myös tavaramerkit Peter Larsen Kaffe, Percol, Green Cup, Kobbs ja SuperBonobo. www.lofbergs.fi

Leif Sjöblom

Lehdistön yhteyshenkilö Löfbergsin Suomen Out of Home -markkinoista vastaava johtaja + 46 70-248 84 67

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Corporate Communications +46 703 55 64 22

Löydä juuri oma vahvuutesi

Löfbergsin kahvipaahtimo on vuonna 1906 perustettu ruotsalainen perheyritys. Yrityksen palveluksessa on nykyään 300 kahvin ystävää Pohjois-Euroopassa. Yhteistä meille on intohimo hyvään kahviin, trendien seuraamiseen ja kestävän kehityksen tukemiseen. Liikevaihtomme on 2,7 miljardia Ruotsin kruunua, ja olemme yksi maailman suurimmista luomukahvin ja Reilun kaupan kahvin ostajista. Löfbergs on osa Löfbergs Groupia, joka omistaa myös tavaramerkit Peter Larsen Kaffe ja Kobbs.

651 21 KARLSTAD