​Odottamaton onnenpotku Löfbergsille Suomessa

​Odottamaton onnenpotku Löfbergsille Suomessa

Laajeneva suomalainen pannukakkuketju Pannukakkutalo valitsee Löfbergsin kahvia, joka jatkaa laajenemistaan suomalaisilla markkinoilla.

- Olemme erittäin tyytyväisiä Löfbergsin kanssa allekirjoittamasta yhteistyösopimuksesta. On erittäin hienoa pystyä tarjoamaan asiakkaille 100% sertifioitua kahvia ja samalla osallistumaan kestävään kehitykseen. Löfbergsin ansiosta pystymme tarjoamaan asiakkaillemme aromikkaan kahvielämyksen, sanoo Laura Pihlman Pannukakkutalo ketjusta.

- Jatkamme valloittamalla alaa tummapaahtoisella kahvillamme, josta tuli tavaramerkkimme Suomessa, sanoo Leif Sjöblom, joka vastaa Löfbergin Suomen Out of Home -markkinoista.

Pannukakkutalo on Suomen suurin pannukakkuketju, ja sillä on viisi toimipaikkaa ympäri maata: Mikkelissä, Jyväskylässä, Porissa, Oulussa ja hiihtokeskus Levillä. Vuoden 2018 alussa Pannukakkutalo-ketju laajentaa Turkuun kauppakeskus Skanssiin. Suunnitelmissa on myös laajeta vielä usealle paikkakunnalle.

Kasvu jatkuuLöfbergs on edelläkävijä Suomessa, jossa juodaan eniten kahvia maailmassa. Ruotsalainen kahvinvalmistaja markkinoi itseään aktiivisesti niin kauppoihin, ravintoloihin kuin kahviloihinkin, ja se on enemmän kuin kolminkertaistanut liikevaihtonsa Suomessa viimeisten viiden vuoden aikana.

-Meillä on hyvä verkosto suomalaisilla markkinoilla ja uskomme jatkavamme kasvuamme päivittäistavarakauppojen, ravintoloiden ja kahviloiden parissa, sanoo Leif Sjöblom.

Lisätietoja:
Laura Pihlman, Pannukakkutalo-ketju, puh: 040-1853123
Leif Sjöblom, Löfbergsin Suomen Out of Home -markkinoista vastaava johtaja, puh: + 46 70-248 84 67

Löfbergs on yksi Pohjoismaiden suurimmista perheyrityksenä toimivista kahvipaahtimoista. Yrityksellä on 340 työntekijää ja 1,9 miljardin Ruotsin kruunun liikevaihto. Sen kotipaikka on Karlstad, ja yrityksellä on omia paahtimoita Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Latviassa. Yhtiö on perustettu vuonna 1906, ja se on nykyisin yksi maailman suurimmista luomuviljellyn ja Reilun kaupan kahvien maahantuojista. www.lofbergs.fi

Leif Sjöblom

Lehdistön yhteyshenkilö Löfbergsin Suomen Out of Home -markkinoista vastaava johtaja + 46 70-248 84 67

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Corporate Communications +46 703 55 64 22

Löydä juuri oma vahvuutesi

Löfbergsin kahvipaahtimo on vuonna 1906 perustettu ruotsalainen perheyritys. Yrityksen palveluksessa on nykyään 300 kahvin ystävää Pohjois-Euroopassa. Yhteistä meille on intohimo hyvään kahviin, trendien seuraamiseen ja kestävän kehityksen tukemiseen. Liikevaihtomme on 2,7 miljardia Ruotsin kruunua, ja olemme yksi maailman suurimmista luomukahvin ja Reilun kaupan kahvin ostajista. Löfbergs on osa Löfbergs Groupia, joka omistaa myös tavaramerkit Peter Larsen Kaffe ja Kobbs.

651 21 KARLSTAD