M18 FUEL™ -UUTUUKSIA: TEHOA JA NOPEUTTA PIENESSÄ PAKETISSA!

TYÖKALUJEN MOOTTORIA SEKÄ MEKAANISIA JA SÄHKÖISIÄ KOMPONENTTEJA ON UUDISTETTU KOVALLA KÄDELLÄ. SITEN MILWAUKEE® KEHITTI PORAKONEITA JA RUUVINVÄÄNTIMIÄ, JOTKA OVAT 60 % TEHOKKAAMPIA JA JOPA KAKSI KERTAA NOPEAMPIA VERRATTUNA MILWAUKEEN® -HIILIHARJALLISEEN TEKNOLOGIAAN. LISÄKSI NE OVAT MARKKINOIDEN PIENIKOKOISIMPIA TYÖKALUJA!

”Kun esittelimme alkuperäiset M18 FUEL™ -porakoneet ja -ruuvinvääntimet vuonna 2012, vahvistimme johtavaa asemaamme alalla, sillä kyse oli täydellisestä akkutekniikan ja mekaanisten osien yhdistelmästä. Työkalut sopivat kaikkein vaativimpaankin käyttöön. Kolmannen sukupolven porakoneiden ja ruuvinvääntimien kohdalla pyrimme venyttämään rajoja entisestään”, Milwaukee® Product Manager Tobias Jönsson sanoo. ”Ahkeran tutkimustyön ja suurten panostusten myötä voimme esitellä uusia M18 FUEL™ -porakoneita ja -ruuvinvääntimiä – niissä on aiempia malleja pienempi mutta silti tehokas moottori, tehokkaampi elektroniikka sekä erinomaisia mekaanisia komponentteja, joiden ansiosta työkalujen kokoa saatiin pienennettyä huomattavasti.”

Muiden M18 FUEL™ -ratkaisujen tavoin uudet M18 FUEL™ -porakone, -iskuporakone ja -iskevä ruuvinväännin yhdistävät kolme ainutlaatuista innovaatiota: hiiliharjattoman POWERSTATE™ -moottorin, REDLITHIUM-ION™ -akun ja REDLINK PLUS™ -elektroniikan. Voidakseen tarjota näitä uraauurtavia porakoneita ja ruuvinvääntimiä Milwaukee® uudisti moottorin ja elektroniikan. Se on mahdollistanut saumattoman viestinnän akun kanssa sekä erinomaisen suorituskyvyn.

Milwaukee® loi porakoneita ja ruuvinvääntimiä varten uuden hiiliharjattoman POWERSTATE™ -moottorin, joka on tehokas mutta silti pienikokoinen. Milwaukee® uudisti myös täysin työkalujen sisäisen REDLINK PLUS™ -elektroniikan, pienensi elektronisten komponenttien kokoa, lisäsi lämpökapasiteettia sekä paransi työkalun, moottorin ja akun välistä viestintää. Poraus- ja vääntömekanismeja paranneltiin, jotta suurta tehoa voidaan tarjota mahdollisimman pienissä kuorissa.

M18 FUEL™ -porakone / M18 FUEL™ -iskuporakone

Uudessa M18 FUEL™ -porakoneessa ja uudessa M18 FUEL™ -iskuporakoneessa on jopa 135 Nm vääntö. Huipputeholla porausnopeus on jopa kaksinkertainen aiempiin malleihin verrattuna, minkä ansiosta ne sopivat kovaankin käyttöön ja parantavat tuottavuutta. Suuresta tehosta huolimatta Milwaukee® -työkalujen paino on vain 52 % johtavien kilpailijoiden tuotteista, minkä vuoksi ne ovat käteviä myös ahtaissa tiloissa. Uudenlainen istukka ja paranneltu pidike parantavat kestävyyttä ja käytettävyyttä sekä pitävät poranterät ja ruuvauskärjet tukevasti paikallaan.

M18 FUEL™ 1/4” Hex iskevä ruuvinväännin

M18 FUEL™ 1/4” Hex iskevä ruuvinväännin on markkinoiden nopein. Sen kierrosnopeus on jopa 3600 rpm, joten se ruuvaa jopa 30 % nopeammin. 226 Nm väännön ansiosta työkalu on jopa 25 % tehokkaampi ja selviytyy raskaistakin töistä. Työskentely nopeutuu ja työkalun voimat riittävät monenlaisiin kiinnitystöihin. Uusi tehokas porakone on 19 mm edellisen sukupolven mallia lyhyempi. Työkalun DRIVE CONTROL™ -tekniikan neljästä toimintatilasta voi valita kulloiseenkin työtehtävään sopivan tehon ja nopeuden. Paranneltu itsekierteittäville ruuveille tarkoitettu tila sammuttaa työkalun, kun ruuvi on paikoillaan, mikä estää ruuveja ylikiristymästä ja rikkoutumasta.

Vuoden 2018 loppupuolella Milwaukee® tuo markkinoille myös ONE-KEY™ -yhteensopivat versiot M18 FUEL™ -porakoneesta, iskuporakoneesta ja 1/4” Hex iskevästä ruuvinvääntimestä.

M18 FUEL™ -porakone, -iskuporakone ja 1/4" Hex iskevä ruuvinväännin ovat täysin yhteensopivia kaikkien Milwaukee® M18 tuotevalikoimaan kuuluvien, yhtä ja samaa akkua käyttävien yli 135 sähkötyökalun kanssa.

Tekniset tiedot

M18 FUEL™ -porakone (M18 FDD2-502X)

• Teräksen/puun suurin poraussyvyys: 16/89 mm
  • Maks. vääntö: 135 Nm
  • Kuormittamaton nopeus: 0–550/0–2000 rpm
  • Istukan tyyppi: täysmetallinen räikkäistukka
  • Työkalun pituus: 175 mm
  • Paino 5,0 Ah akulla: 2,1 kg
  • Mukana toimitetaan kaksi M18™ REDLITHIUM-ION 5,0 Ah akkua, M12™–M18™ -pikalaturi, sivukahva ja vyökiinnike.

*Saatavana myös ilman akkuja ja laturia.

M18 FUEL™ -iskuporakone (M18 FPD2-502X)

• Teräksen/puun/kiven suurin poraussyvyys: 16/89/16 mm
  • Maks. vääntö: 135 Nm
  • Kuormittamaton nopeus: 0–550/0–2000 rpm
  • Maks. iskunopeus: 0–32 000 iskua/min
  • Istukan tyyppi: täysmetallinen räikkäistukka
  • Työkalun pituus: 175 mm
  • Paino 5,0 Ah akulla: 2,2 kg

*Saatavana myös ilman akkuja ja laturia.

M18 FUEL™ 1/4” Hex-iskuväännin (M18 FID2-502X)

• Iskuluku: 1200/3400/4300/0-4300 ipm
  • Vääntömomentti: 119/176/226/0-226 Nm
  • Kuormittamaton nopeus: 1900/2800/3600/0–3600 rpm
  • Suurin pulttikoko: M16
  • Työkalun kiinnitys: ¼” Hex
  • Kärkien asennus yhdellä kädellä
  • Neljän tilan DRIVE CONTROL™, tila itsekierteittäville ruuveille
  • Mukana toimitetaan kaksi M18™ REDLITHIUM-ION 5,0 Ah akkua, M12™–M18™ -pikalaturi, vyökiinnike ja vyöpidike.

*Saatavana myös ilman akkua.

Lisätietoja uusista M18 FUEL™ työkaluista saat videosta. Lähimmän myymäläsi löydät osoitteesta www.milwaukeetool.fi

• ruuvinväännin
    • porakone