Ryobin akkukäyttöiset ONE+ uutuustyökalut puuntyöstöön

Ryobin ONE+ järjestelmän työkalu-uutuuksilla puun työstäminen onnistuu entistä paremmin. Uusilla ONE+ puuntyöstötyökaluilla nikkarointi- ja remontointityöt sujuvat aiempaakin monipuolisemmin.

Ryobin akkukäyttöiset työkalut sopivat täydellisesti monenlaisiin puutöihin, kuten oven hiomiseen tai vaikkapa koristereunan lisäämiseen. Työkalut ovat osa yli 70 koti- ja puutarhatyökalua sisältävää ONE+ järjestelmää, joihin käy virtalähteeksi yksi ja sama 18V Ryobi®-akku.

ONE+ järjestelmän ansiosta käyttäjät voivat laajentaa akkukäyttöisten työkalujen valikoimaansa ostamatta ylimääräisiä akkuja ja latureita. Ryobi© lisää ONE+ valikoimaan jatkuvasti uusia työkaluja nikkarointia helpottamaan. ONE+ onkin Tee se itse -markkinoiden akkukäyttöisten järjestelmien maailmanlaajuinen ykkönen!

18V akkukäyttöinen nauhahiomakone – R18BS-0

Ryobi© esittelee akkukäyttöisen nauhahiomakoneen, joka suoriutuu myös Heavy Duty -sovelluksista. Nauha on peräti 76 mm leveä ja 457 mm pitkä, joten suurtenkin alueiden hiominen on nopeampaa kuin koskaan aiemmin. Käytettäessä 5,0 Ah Ryobi©-akkua voidaan nauhahiomakoneella hioa jopa puolitoista ovea yhdellä latauksella.

Kolmiasentoinen etukahva parantaa hallintaa ja lisää monipuolisuutta. Sen avulla nauhahiomakoneella pääsee ahtaisiinkin koloihin. R18BS voi poistaa jopa 700 g materiaalia tunnissa, eli se sopii esim. ovien, pöytien ja muiden suurten pintojen hiomiseen. Pölypussi pitää työskentelyalueen puhtaana ja siistinä. Vivun ansiosta nauha voidaan kiinnittää nopeasti ja helposti ilman työkaluja.

18V akkukäyttöinen höylä – R18PL-0

R18PL höylää jopa 1,6 mm syvyydeltä ja 82 mm leveydeltä. Se sopii esim. ovien tai ikkunoiden viimeistelyyn sekä suurten pintojen höyläämiseen. Höylässä on kaksi käännettävää terää, joten jos terä menee rikki työskentelyn aikana, voit helposti kääntää sen integroidulla työkalulla ja jatkaa höyläämistä.

Työkalun kahvoissa on käytetty mukavaa GripZone™-pinnoitetta. Lisäksi siinä on tarkkuutta ja hallintaa lisäävä ylimääräinen etukahva.

Höylässä on myös kestävä pohja, jonka ansiosta höylää on helppo liikutella työstettävällä pinnalla, seisontatuki, joka suojaa työstettävää pintaa, sekä kaksi lastunpoistosuuntaa, minkä ansiosta höylää voi käyttää helposti kummallakin puolella ja lastut päätyvät aina pölypussiin.

18V akkukäyttöinen reunajyrsin – R18TR-0

Tämä kevyt reunajyrsin sopii puutöiden viimeistelyyn. Työkalun nopeus on jopa 29 000 rpm, ja se yltää jopa 38 mm syvyyteen. R18TR sisältää 6 mm ja 6,35 mm holkin ja siinä voi käyttää monenlaisia jyrsinteriä. Reunat ovat aina siistejä.

Jyrsintäsyvyyden voi säätää tarkasti, ja LED-valo valaisee työskentelyalueen optimaalisesti helpottaen viimeistely- ja jyrsintätöitä.

18V akkukäyttöinen monitoimityökalu – R18MT-0

R18MT on yksi markkinoiden monipuolisimmista työkaluista. Se leikkaa, hioo ja poistaa maalia sekä laastia.

Neljään eri asentoon kääntyvällä päällä varustettu pienikokoinen monitoimityökalu sopii myös vaikeapääsyisiin paikkoihin. Lisäksi 3.2 asteen värähtelykulma ja 6 nopeusasentoa helpottavat työkalun hallintaa katkaistaessa puuta tai lähes mitä tahansa muuta materiaalia kuten muovia, metallia tai kipsilevyä.

Tämä työkalu sisältää monia lisätarvikkeita: segmenttiterä, upposahausterä ja hiomatalla. Universaali tarvikeadapteri tekee työkalusta yhteensopivan minkä tahansa valmistajan lisävarusteiden kanssa.

Lisätietoja on osoitteessa ryobitools.eu.

• höylä
  • nauhahiomakone