UUSI M18 FUEL™ -LAIKKALEIKKURI TUOTTAA VOIMAA KATKAISTA VAHVISTETTUA BETONIA

M18 FUEL™ -AKKUTEKNIIKKAA HYÖDYNTÄVÄ TYÖKALU ON ÄÄRIMMÄISEN MONIPUOLINEN JA KATKAISEE MONENLAISTA MATERIAALIA. SEN TEHO RIITTÄÄ VAHVISTETUN BETONIN KATKAISEMISEEN, VAIKKA SIINÄ EI OLE POLTTOMOOTTORIA. LISÄKSI SE ON JOPA PUOLET VASTAAVIA POLTTOMOOTTORITYÖKALUJA KEVYEMPI.

"Tämä mullistava työkalu osoittaa, mihin M18 FUEL™ -akkutekniikka pystyy. M18 FUEL™ -laikkaleikkurin ja ONE-KEY™-tekniikan yhdistelmä rikkoo monia suorituskykyrajoitteita. M18™-järjestelmän käyttäjät voivat katkaista kiveä ja betonia työkalulla, joka on täysin yhteensopiva M18™-akkujärjestelmän kanssa. Lisäksi kuormitus vähenee, sillä työkalu on selvästi monia johtavia polttomoottorityökaluja kevyempi. Työntekijöiden ei myöskään tarvitse murehtia pakokaasuja, bensiinin ja öljyn sekoittamista tai polttomoottorin huoltamista”, Milwaukee Toolin Nordic Trade Product Manager Henrik Nielsen sanoo.

Muiden M18 FUEL™ -työkalujen tavoin uusi M18 FUEL™ -laikkaleikkuri ONE-KEY™-toiminnolla yhdistää kolme MILWAUKEE®-innovaatiota: hiiliharjattoman POWERSTATE™-moottorin, REDLITHIUM™-ION-akun ja REDLINK PLUS™ -elektroniikan. Koska se ei tuota pakokaasuja, sitä voi käyttää sisätiloissa. Lisäksi vetokäynnistyksen sijaan sahan voi käynnistää kytkintä painamalla, eikä bensiiniä ja öljyä tarvitse sekoittaa tai polttomoottoria huoltaa. Sahan teho riittää vahvistetun betonin sekä rautaputkien, valuraudan, raudoitusten, tiilien ja harkkojen kaltaisten metalli- ja kivimateriaalien katkaisemiseen.

Sahassa on useita käyttöä helpottavia lisäominaisuuksia: RAPIDSTOP™-teräjarru pysäyttää laikan alle kolmessa sekunnissa, ylikuormituksen merkkivalo syttyy, kun sahaa painetaan liian kovaa, ja säädettävän laikkasuojuksen avulla saha on helppo asemoida oikein.

Kiveä ja betonia katkaistaessa moni käyttäjä valitsee käsipumpun vedensyöttöä varten. M18 FUEL™ -laikkaleikkuriin voi helposti yhdistää 15 litran MILWAUKEE® M18™ SWITCH TANK™ -vesisäiliön, jolloin se on täysin johdoton ja letkuton. Vesisäiliössä on välitön ja tasainen paineentuotto aina 4,1 baariin saakka ja se toimii MILWAUKEE® M18™ REDLITHIUM™-ION -akulla. Lisäksi yksi henkilö selviytyy reppumallisen vesisäiliön avulla työstä, johon on perinteisesti tarvittu kaksi työntekijää.

Työkalua voi seurata ja hallita ONE-KEY™-toiminnon avulla.

Tämä uusi työkalu on osa M18™-järjestelmää, johon kuuluu tällä hetkellä yli 165 sähkötyökalua.

Tekniset tiedot

M18 FUEL™ -laikkaleikkuri (M18 FCOS230-121)

• Katkaisusyvyys: 85 mm
  • Laikan halkaisija: 230 mm
  • Kuormittamaton nopeus: 6600 rpm
  • Paino akun kanssa: 6,2 kg
  • Vesiliitäntä: pikaliitin
  • Säilytyspaikka työkaluille: kiintoavain ja kuusiokoloavain
  • ONE-KEY™-toiminto: kyllä
  • Kuormituksen merkkivalo
  • RAPIDSTOP™-teräjarru

Mukana toimitetaan M18™ REDLITHIUM™-ION HIGH OUTPUT™ 12,0 Ah -akku, M18™-M12™-pikalaturi ja DUH-timanttilaikka.

Saatavana myös ilman akkua ja laturia (M18 FCOS230-0). Tämän version mukana toimitetaan myös DUH-timanttilaikka.

Lisätietoja ONE-KEY™-tekniikalla varustetusta M18 FUEL™ -laikkaleikkurista saat videosta. Lähimmän myymäläsi löydät osoitteesta www.milwaukeetool.fi

• katkaiseminen
  • katkaisusaha
  • laikkaleikkuri
  • li-ion

TIETOJA: MILWAUKEE TOOL

Jatkuvaa innovaatiota yli 95 vuoden ajan. Milwaukee Tool on ammattikäyttöön tarkoitettujen raskaan käytön sähkötyökalujen, lisävarusteiden ja käsityökalujen johtava valmistaja maailmanlaajuisesti.

Perustamisestaan lähtien vuonna 1924 Milwaukee Tool on johtanut alaa tuotteiden kestävyyden ja suorituskyvyn suhteen. Milwaukee Tool on sitoutunut ammattikäyttäjien palvelemiseen ja jatkaa johtoasemaansa keskittymällä innovatiivisiin ammattikäyttöratkaisuihin.

Olipa kyse johtavasta asemasta litium-ionitekniikassa, jota nähdään M12™- ja M18™-järjestelmissä, aikaa säästävistä lisävarusteista tai innovatiivisista käsityökaluista, Milwaukee Tool on sitoutunut tuottamaan ammattikäyttäjille edistyneitä ratkaisuja, jotka parantavat tuottavuutta ja ovat verrattoman kestäviä.

Viivi Pehto

Marketing Coordinator Finland & Baltics Milwaukee +45 20 31 36 75