Kaksi aidosti englantilaista siideriuutuutta – Henry Westons Perry ja Henry Westons Medium Sweet

Aidosti englantilainen Henry Westons Vintage 8,2 % –siideri saa rinnalleen kaksi uutta tuoteperheen jäsentä. Syksyllä Alkon valikoimaan saapuu raikkaan hapokas ja hedelmäinen päärynäsiideri, Henry Westons Perry ja laatusiidereiden ystävien iloksi päivittäistavarakauppoihin tulee runsaan hedelmäinen, puolimakea omenasiideri, Henry Westons Medium Sweet.

Henry Westons Medium Sweet Cider on vuosikertasiideri, jonka valmistuksessa käytetään vain yhden sadon bittersweet –siideriomenoita. Henry Westons Perry –siideri taas tuotetaan Herefordshiren alueella kasvatetuista siideripäärynöistä. Kummatkin siiderit valmistetaan perinteisin menetelmin, tuorepuristetusta mehusta ja yli kuusi kuukautta tammitynnyrissä kypsyttämällä. Tammitynnyrissä kypsyttäminen tuo siidereihin tammen aromeja, antaa rakennetta ja monivivahteisuutta sekä korostaa hedelmien makua. Siiderit sopivat vegetaristeille, vegaaneille ja keliaakikoille.

Vuonna 1880 herra Henry Westonsin perustama idyllinen siideritila sijaitsee edelleen samalla paikalla Länsi-Englannissa, pienessä Much Marclen kylässä. Yhtiö toimii vielä tänäkin päivänä perheyrityksenä ja sitä johtaa Helen Thomas, Henryn lapsenlapsenlapsi. Westons on suuri luomu- ja erikoissiidereitä valmistava yhtiö, joka tuottaa yli 31 miljoonaa litraa siideriä vuosittain. Se tunnetaan erityisesti palkituista laatusiidereistään, sekä perinteitä ja ympäristöä kunnioittavista toimintatavoistaan.

Tuotetiedot:

Henry Westons Medium Sweet Cider 4,5 %
Makuprofiili: raikkaan hapokas ja hedelmäinen
Ruokasuositus: kermaiset pastat ja kanaruuat

Henry Westons Perry 7,4%
Makuprofiili: runsaan hedelmäinen ja puolimakea
Ruokasuositus: kalaruoat, juustot, jälkiruoat
Hinta Alkossa: 4,98€

Lisätiedustelut ja näytepyynnöt:

Sanna Kotomäki, tuotepäällikkö
Servaali Oy
Sanna.kotomaki@servaali.com