Nestlé nimettiin YK:n Global Compactin johtavaksi (LEAD) -yritykseksi

Nestlé nimettiin YK:n Global Compactin johtavaksi (LEAD) -yritykseksi

Nestlé on saanut jälleen tunnustusta yhtenä kaikkein sitoutuneimpana yrityksenä YK:n Global Compact -aloitteessa. Se on maailman suurin yritysten yhteiskuntavastuualoite. Nestlé vahvistettiin yhdeksi Global Compactin johtavaksi (LEAD) -yritykseksi.

Nestlé on osoittanut olevansa sitoutunut YK:n Global Compactiin jakamalla parhaita käytäntöjään muille ja osoittamalla johtajuutta toimissa, jotka tukevat YK:n kestävän kehityksen tavoitteita. Nestlé raportoi vuosittain edistymisestään YK:n Global Compactin kymmenessä periaatteessa.

"Yhtiömme pitkän aikavälin menestyksen avain on luoda arvoa osakkeenomistajille ja yhteiskunnalle. Me kutsumme tätä jaetun yhteisen arvon luomiseksi (CSV, Creating Shared Value), joka vastaa täysin YK:n Global Compactin tavoitteita,” sanoi Nestlén globaali yhteiskuntasuhdejohtaja Christian Frutiger.

Nestlé liittyi YK:n Global Compactiin vuonna 2001. Nestlé on ylpeä siitä, että se voi olla osa yritysten ja sidosryhmien maailmanlaajuista aloitetta, joka edistää YK:n kestävän kehityksen tavoitteita.

Nestle keskittyy niihin alueisiin, joilla yrityksen liiketoiminnan edut lähentyvät parhaiten yhteiskunnan etuja. Niitä ovat ravitsemus, jossa keskitytään erityisesti lapsiin sekä kukoistavien ja kestävien maaseutuyhteisöjen kehittäminen. Myös luonnonvarojen, ennen kaikkea vesivarojen, suojeleminen tuleville sukupolville on yksi Nestlén prioriteeteista.

Lisätietoja on YK: n Global Compact -tiedotteessa: https://www.unglobalcompact.org/news/4404-09-24-2018

Nestléstä

Nestle on maailman suurin elintarvikeyritys. Nestlé käyttää tutkimukseen- ja tuotekehitykseen 1,5 miljardia euroa vuodessa eli enemmän kuin mikään muu alan yritys. Nestlé toimii 191 maassa ja meillä on 328 000 työntekijää.

Nestlén tarkoituksena on parantaa elämänlaatua ja edistää terveellisempää tulevaisuutta. Tarjoamme laajan valikoiman tuotteita ihmisille ja eläimille jokaiseen elämäntilanteeseen.Valikoimaamme kuuluu yli 2000 tuotemerkkiä. Niistä osa on maailmanlaajuisesti tunnettuja brändejä kuten Nescafe, Nespresso, Nestlé vauvanruoka, Cheerios, KitKat ja Purina-eläinruoka ja osa paikallisia suosikkituotteita kuten Piltti-tuotteet Suomessa.

Nestlén toimintaa ohjaa ravitsemus-, terveys- ja hyvinvointistrategia. Pääkonttorimme sijaitsee Sveitsin Veveyssä, jossa Nestlé perustettiin 150 vuotta sitten. Suomen Nestléllä työskentelee noin 300 henkilöä tehtaillamme Turussa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.