Nestlén vastuullisuusfoorumissa käsitellään kestävää kehitystä Afrikassa

Nestlén vastuullisuusfoorumissa käsitellään kestävää kehitystä Afrikassa

Liike-elämän, kansalaisyhteiskunnan ja valtionhallinnon päättäjät etsivät yhdessä uusia ratkaisuja

Nestlé pitää kansainvälisen vastuullisuusfoorumin Afrikan Norsunluurannikolla 21. kesäkuuta.

Tilaisuudessa liike-elämän, kansalaisyhteiskunnan ja valtionhallinnon merkittävimmät päättäjät keskustelevat tärkeimmistä aiheista, jotka vaikuttavat Afrikan kehitykseen. Foorumin teemana on sijoittaminen kestävään kehitykseen Afrikassa.

Puhujiksi foorumiin saapuvat muun muassa YK:n entinen pääsihteeri Kofi Annan ja Harvardin yliopiston professori Michael E. Porter.

YK:n kestävän kehityksen tavoitteet määrittelevät tärkeimmät tekijät, joilla tuetaan kestävää kehitystä ja äärimmäisen köyhyyden poistamista[1]. Tavoitteisiin kuuluvat muun muassa ruokaturvasta huolehtiminen, ravitsemuksen parantaminen ja luonnonvarojen riittävyyden turvaaminen.

Näiden haasteiden ratkaisemiseksi tarvitaan aktiivista yhteistyötä eri toimijoiden välillä, ja myös liike-elämän tulee olla mukana tässä yhteistyössä. Tämä vastuullisuusfoorumi on yksi mahdollisuus yhteistyöhön.

CSV-palkinnon saajaksi ehdolla pienviljelijöitä tukevat yritykset

Foorumin yhteydessä julkaistaan myös Nestlén jakaman Creating Shared Value -palkinnon voittajat. Palkinto myönnetään esimerkilliselle yritykselle, joka on pystynyt toiminnallaan tuottamaan arvokasta hyötyä yhteiskunnalle taloudellisen menestyksen ohessa.

Tänä vuonna 450 palkinnon hakijan joukosta finaaliin on päässyt kaksi afrikkalaista yritystä: Natural Extract Industries (NEI) Tansaniasta ja Agro-Hub Kamerunista. Molemmat yritykset tuottavat toiminnallaan hyötyä pienviljelijöille Saharan eteläpuolisessa Afrikassa samalla, kun he tekevät menestyksekästä, paikallista liiketoimintaa vaniljan ja kassavan tuotannossa.

Creating Shared Value -foorumia voi seurata www.nestle.com -sivulle linkitetyn verkkolähetyksen välityksellä tiistaina 21. kesäkuuta kello 12-21 Suomen aikaa.

[1] http://yk.fi/node/479

Nestléstä

Nestlé on maailman johtava elintarvikealan yritys. Toimintamme perustuu ajatukseen Good Food, Good Life. Haluamme tarjota kuluttajille maukkaita ja ravitsevia tuotteita jokaiseen elämäntilanteeseen. Maailmanlaajuisesti Nestlé työllistää yli 335 000 ihmistä 436 tehtaallaan ja toimistoissaan lähes 200 maassa. Suomessa Nestléllä työskentelee noin 500 henkilöä tehtaillamme Turussa, Turengissa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.

Jo 150 vuoden ajan olemme parantaneet ihmisten ja lemmikkieläinten elämää tarjoamalla innovatiivisia tuotteita ja palveluita, jotka on kehitetty tieteellisen tutkimustyön pohjalta. Nestléllä on elintarvikealan laajin tutkimus- ja tuotekehitysyksiköiden verkosto. Pyrimme kehittämään maukkaampia ja terveellisempiä tuotteita.

Nestlén laajaan tuotevalikoimaan kuuluu monia suomalaisille tuttuja tuotemerkkejä, kuten Pingviini, Piltti, Nescafé ja Maggi.