Uusi yritys mukaan kehittämään 100% biopohjaista muovipulloa

Uusi yritys mukaan kehittämään 100% biopohjaista muovipulloa

Uusi yritys on liittynyt mukaan tutkimusyhteistyöhön luomaan täysin biopohjaista muovipulloa. Nestlé Waters, Danone ja Origin Materials aloittivat yhteistyön uudenlaisen PET-muovipullon kehittämiseksi keväällä 2017. Nyt mukaan on tullut PepsiCo.

Hanke on nimeltään NaturALL Bottle Alliance. Yhteistyökumppanien mukaan se edustaa yhtä tieteellistä läpimurtoa alalla. Projektissa käytetään biomassan raaka-aineita, kuten aikaisemmin käytettyä pahvia tai sahanpurua.

Tavoitteena on mahdollistaa uusi menetelmä koko elintarvike- ja juomateollisuuden käyttöön.

Hanke tukee Nestlén pyrkimystä, jonka mukaan vuoteen 2030 mennessä Nestlén toiminnasta ei aiheutuisi ympäristövaikutuksia.

Lue koko tiedote englanniksi täältä: https://www.nestle-waters.com/media/featuredstories/welcome-pepsico-to-naturall-bottle-alliance

Nestléstä

Nestle on maailman suurin elintarvikeyritys. Nestlé käyttää tutkimukseen- ja tuotekehitykseen 1,5 miljardia euroa vuodessa eli enemmän kuin mikään muu alan yritys. Nestlé toimii 191 maassa ja meillä on 328 000 työntekijää.

Nestlén tarkoituksena on parantaa elämänlaatua ja edistää terveellisempää tulevaisuutta. Tarjoamme laajan valikoiman tuotteita ihmisille ja eläimille jokaiseen elämäntilanteeseen.Valikoimaamme kuuluu yli 2000 tuotemerkkiä. Niistä osa on maailmanlaajuisesti tunnettuja brändejä kuten Nescafe, Nespresso, Nestlé vauvanruoka, Cheerios, KitKat ja Purina-eläinruoka ja osa paikallisia suosikkituotteita kuten Piltti-tuotteet Suomessa.

Nestlén toimintaa ohjaa ravitsemus-, terveys- ja hyvinvointistrategia. Pääkonttorimme sijaitsee Sveitsin Veveyssä, jossa Nestlé perustettiin 150 vuotta sitten. Suomen Nestléllä työskentelee noin 300 henkilöä tehtaillamme Turussa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.