NetNordic ostaa WestNetin – vahvistaa osaamista strategisilla toimialoilla

NetNordic ostaa WestNetin – vahvistaa osaamista strategisilla toimialoilla

NetNordicilla on tärkeä rooli järjestelmäintegraattorina Pohjoismaissa. Se keskittyy erityisesti liiketoimintakriittisiin ratkaisuihin ja palveluihin. Syvä osaamisemme turvallisuuden, verkon ja työyhteisöjen kommunikaation alueilla yhdistettynä korkeatasoiseen järjestelmä- ja infrastruktuuriosaamiseen tekee meistä erittäin kilpailukykyisen toimittajan suurille ja keskisuurille asiakkaillemme Pohjoismaissa.

"Etsimme jatkuvasti uusia kohteita, jotka sopivat kasvustrategiaamme, ja olemme nähneet, että markkinoilla on vahvoja toimijoita, jotka ajan mittaan mielellään liittyvät osaksi jotain suurempaa kokonaisuutta vahvistaakseen asemaansa. WestNet on yritys, joka on rakentanut vankan perustan kulttuurinsa, osaamisensa ja hyvän asiakasymmärryksensä avulla. Olemme keskustelleet heidän kanssaan jo pidempään ja sopineet tavoitteista, joita lähdemme nyt tavoittelemaan yhdessä", kertoo NetNordicin toimitusjohtaja Jarl Øverby ja jatkaa: "Kasvava tarve operaattori- ja energia-alan osaamisen ja kapasiteetin lisäämiselle on meille tärkeää. WestNet sopii erittäin hyvin strategiaamme. Aikomuksenamme on jatkaa johtavassa roolissa markkinoilla".

NetNordic toimittaa ja operoi turvallisuus-, verkko- ja kommunikaatioratkaisuja suurille ja keskisuurille yrityksille. WestNetin hankinnan myötä NetNordic tekee kahdeksannentoista yrityskaupan vuodesta 2015 lähtien. NetNordicista omistaa 70% Norvestor, kun taas loppua hallinnoivat yrityksen omat työntekijät.

"Useiden vuosien ajan WestNet on työskennellyt suurissa projekteissa ja kehittänyt vahvaa kokemusta ja osaamista valituilla toimialoilla. Oli luonnollinen askel liittyä osaksi suurempaa kokonaisuutta, jotta osaamistamme voidaan hyödyntää entistä laajemmin. NetNordic oli meille luonnollinen valinta. Meillä on merkittävä asiakaskunta operaattori- ja energia-alalla, ja vahvistamme siten yhteistä kasvutavoitettamme", toteaa Steinar Omdahl. Hän jatkaa: "WestNetin omistajille on tärkeää ja ilahduttavaa, että työntekijämme saavat jännittäviä kehitysmahdollisuuksia suuremmassa ympäristössä, jossa he voivat edelleen kehittää taitojaan ja tavoitteitaan. NetNordic on kehittynyt vakuuttavasti tähän mennessä, ja odotamme vahvistavamme sitä sekä lisäämällä asiakasrelevanssia että arvoa osakkeenomistajille, joihin nyt myös tulemme kuulumaan," sanoo WestNet AS:n johtaja Steinar Omdahl.

Yhteyshenkilöt lisätietoja varten:

Jarl Øverby, CEO NetNordic Group,
jarl.overby@netnordic.com, puhelin +47 982 17 009.

Steinar Omdahl, yleisjohtaja WestNet,
steinar.omdahl@westnet.no, puhelin +47 450 02 471.

Kategoriat

NetNordic on pohjoismainen järjestelmäintegraattori ja palvelutoimittaja. Olemme erikoistuneet tarjoamaan palveluita ja ratkaisuja liiketoiminnalle kriittisten infrastruktuurien saralla aina tietoturvasta, turvallisiin pilvipohjaisiin konesaleihin, turvallisiin tietoverkkoihin ja turvalliseen yritysviestintään. Elämme teknologialle ja rakastamme älykkäitä ratkaisuja. Olemme yrityksesi ykköskumppani – Best Companion.

NetNordic perustettiin vuonna 2001 ja on vuosien mittaan kasvanut sekä orgaanisesti että yrityskauppojen myötä. NetNordicilla on kumppanuussuhteita useiden markkinajohtaja toimittajien kanssa ja tarjoamme räätälöityjä ratkaisuja ja palveluita vastaamaan asiakkaidemme ainutlaatuisiin tarpeisiin. NetNordicin asiakkaat ovat suuria ja keskisuuria asiakkaita sekä julkiselta että yksityiseltä sektorilta. Fiarone Oy oston jälkeen meitä on yhteensä yli 500 työntekijää 14 toimistossamme ympäri Pohjoismaiden. Palvelumme ja ratkaisumme toimitetaan Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa olevien tytäryhtiöiden kautta. Lue lisää osoitteesta www.netnordic.fija seuraa meitä sosiaalisissa medioissa.

Pohjoismainen organisaatio

NetNordic koostuu emoyhtiö NetNordic Group AS:stä, johon lukeutuu seuraavat tytäryhtiöt: NetNordic Norway AS, NetNordic Sweden AB, NetNordic Denmark A/S, NetNordic Finland Oy ja Fiarone Oy. NetNordic Groupin omistaa NetNordic Holding AS. Pääosakas on Norvestor (yksityinen pääomasijoittaja) omistaen n. 55% osakkeista. Loput osakkeet ovat työntekijöiden omistamia.

Jarl Øverby

Lehdistön yhteyshenkilö CEO, NetNordic Group +47 982 17 009

NetNordic Finland

NetNordic on pohjoismainen järjestelmäintegraattori ja palvelutoimittaja. Olemme erikoistuneet tarjoamaan palveluita ja ratkaisuja liiketoiminnalle kriittisten infrastruktuurien saralla liittyen tietoturvaan, konesaleihin, tietoturvaan sekä yritysviestintään.

NetNordic Finland Oy
Päivänkakkarantie 8