Reka, Riihimäki

Tiedote -

Nexans on saanut päätökseen Reka Kaapelin yritysoston Pohjoismaiden sähköistämiseksi

• Nexans on ilmoittanut saaneensa päätökseen ensiluokkaisia suur-, keski- ja pienjännitekaapeleita valmistavan Reka Kaapelin oston.

• Yrityksen liikevaihto vuonna 2022 oli 172 miljoonaa euroa. Yritysosto tukee kaikilta osin konsernin strategista tavoitetta tulla täysimittaisen sähköistymisen edistäjäksi, joka on sitoutunut auttamaan hiilineutraaliuden saavuttamista vuoteen 2030 mennessä.

• Nexans ja Reka Kaapeli yhdistävät nyt yritysoston myötä ideansa ja asiantuntemuksensa pohjoismaisella tasolla. Nexansiin yhdistetty liiketoiminta jatkaa vastuullisuuden ja innovoinnin eturintamassa, jotta pohjoismaisille asiakkaille voidaan toimittaa laadukkaita ja turvallisia kaapeleita.

Pariisi, Ranska, 26. huhtikuu 2023 – Nexans on tänään ilmoittanut saaneensa päätökseen ensiluokkaisia suur-, keski- ja pienjännitekaapeleita valmistavan Reka Kaapelin yritysoston Suomessa saatuaan ostolle viranomaisten hyväksynnän. Nexans osti yrityksen Reka Industrialilta, joka on noteerattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

Yritysosto on jälleen uusi merkkipaalu Nexansin matkalla täysimittaisen sähköistymisen edistäjäksi, joka keskittyy koko arvoketjuun.

Reka Kaapeli on toimittanut ensiluokkaisia kaapeleita energia-, infrastruktuuri- ja rakennusalalla toimiville asiakkaille jo yli 60 vuoden ajan. Sen pääkonttori on Hyvinkäällä, ja sillä on Suomessa kolme tuotantolaitosta, jotka täydentävät nyt Nexansin olemassa olevaa toimintaa Ruotsissa ja Norjassa. Vuonna 2022 Reka Kaapelin liikevaihto oli 172 miljoonaa euroa ja käyttökate 11 miljoonaa euroa.

Yritys voi nyt Nexansin maailmanlaajuisten yhteyksien ja innovointimahdollisuuksien ansiosta luoda merkittävää lisäarvoa asiakkaille Pohjoismaissa ja niiden ulkopuolella. Sekä Nexansin että Reka Kaapelin yrityskulttuureissa painotetaan vastuullisuutta ja ensiluokkaista asiakaskokemusta.

Nexansin toimitusjohtaja Christopher Guérin kertoo:
Toivotamme Reka Kaapeli ‑tiimin tervetulleeksi Nexansiin. Reka Kaapeli on sitoutunut vahvasti energiasiirtymän vauhdittamiseen ja auttaa meitä kehittymään täysimittaisen sähköistymisen edistäjäksi. Reka Kaapelin asiantuntemus ensiluokkaisista ja turvallisista kaapeleista auttaa meitä myös jatkamaan laajentumista Pohjoismaissa.”

Markku E. Rentto, Reka Industrialin hallituksen puheenjohtaja sanoi:
”Yritysosto tarjoaa Reka Kaapelin tiimeille uusia mahdollisuuksia kasvaa ja kehittyä jatkossa osana Nexansia.”

Yritysoston myötä Reka Kaapeli yhdistetään osaksi Nexansin Distribution & Usage ‑liiketoimintaryhmää. Tämä avaa loistavia näkymiä sekä Reka Kaapelin että Nexansin tiimeille, jotka saavat jatkossa entistä enemmän synergiaetuja ja kehitysmahdollisuuksia.

Mediayhteydenotot
André Frisk
Andre@wikbergfrisk.se

Aiheet

Nexansilla on jo yli vuosisadan ajan ollut ratkaiseva rooli maapallon sähköistämisessä, ja se on sitoutunut sähköistämään myös tulevaisuutta. Konserni työllistää 28 000 henkeä 42 eri maassa sekä viitoittaa tietä uuteen, kaikkien saatavilla olevan turvallisen, vastuullisen ja hiilettömän sähkön maailmaan. Vuonna 2022 Nexansin vakiomyynti oli 6,7 miljardia euroa. Konserni on johtava kaapelijärjestelmien ja -palveluiden suunnittelija ja valmistaja viidellä pääliiketoiminta-alueella: energiantuotanto ja -siirto, jakelu, käyttökohteet, teollisuus ja ratkaisut sekä tietoliikenne ja data. Nexans perusti alansa ensimmäisenä yrityksenä säätiön, joka tukee vastuullisia hankkeita energian tarjoamiseksi heikommassa asemassa oleville yhteisöille maailmanlaajuisesti. Konserni on sitoutunut edistämään hiilineutraaliutta vuoteen 2030 mennessä.

Nexans. Sähköistä tulevaisuutta.

Nexans on noteerattu Pariisin Euronext-pörssissä A-listalla.

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Communications, Nexans BU Nordics +46 (0)70-588 05 92

Nexans on maailmanlaajuinen toimija energian rakennemuutoksessa. Meidän tavoitteemme on tulevaisuuden sähköistäminen. Yli 100 vuoden ajan Nexansilla on ollut tärkeä rooli planeetan sähköistämisessä. Konserni on noin 25.000 ihmisen voimin 42 maassa johtamassa rynnäkköä sähköistämisen uuteen maailmaan, joka on turvallisempi, kestävä, uusiutuva, hiilestä irtautunut ja jokaisen saatavilla. Vuonna 2021 konsernin liikevaihto oli 6,1 miljardia euroa.

KABELGATAN 1