Matti Lintala nimitettiin DAF-kuorma-automyyjäksi

DAF-kuorma-autoja maahantuova Nordic Truckcenter Oy sai riveihinsä todellisen mestarimyyjän, kun Matti Lintala siirtyi yritykseen töihin tammikuussa 2022. Lintala on hoitanut merkittävän osan Pohjanmaan raskaan liikenteen kaupasta, jota hän on tehnyt lähes kymmenen vuotta.
Nordic Truckcenterillä Lintalaa kiinnostaa muun muassa DAFin uuden sukupolven mallisarja, joka valittiin vuoden 2022 kuorma-autoksi.
– Uskon ehdottomasti DAFin potentiaaliin ja kasvuun. Merkki kiinnostaa uusiakin asiakkaita. Haluan olla kasvussa mukana, Lintala toteaa.

Kuorma-autot ovat Lintalalle tuttuja jo lapsuudesta. Hän ajoi perheyrityksen Kuljetusliike Jussi Lintala Oy:n kalustoa ja oli yrityksen osaomistaja. Yritteliäisyyttä on myös omasta takaa, sillä vuonna 2010 Matti Lintala perusti Lintala Logistics Oy:n. Sen hän myi myöhemmin eteenpäin. Autojen myynnin parissa hän aloitti Rinta-Joupin Autoliike Oy:ssä vuonna 2006.

Nordic Truckcenterin verkosto on muutoinkin vahvistunut usealla kuorma-automyyjällä viime aikoina.
– Olen iloinen, että yrityksemme koetaan kiinnostavaksi työpaikaksi. Lisäksi uuden sukupolven mallisarja on loistava tuote myytäväksi, Nordic Truckcenterin maajohtaja Sampsa Rouhiainen sanoo.

Matti Lintalan myyntialueena on Pohjois-Pohjanmaa, Pohjanmaa, Etelä-Pohjanmaa ja Keski-Pohjanmaa.

Yhteystiedot:

Matti Lintala
matti.lintala@nordictruckcenter.com
Tehtaantie 11, 60100 Seinäjoki

• daftrucksfi
  • nordictruckcenterfi
  • daftrucks
  • nordictruckcenter
  • dafxf

Nordic Truckcenter Oy on osa Royal A-Ware –yhtiötä, joka toimii Hollannissa ja on perheomistuksessa. Yhtiön toimialoihin kuuluu elintarvikkeiden valmistus, varastointi ja kuljetus. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli 1,5 miljardia euroa. Juustoa yhtiö varastoi kypsytykseen yli 200 000 tonnia. Kuljetuskalustoa yhtiöillä on yli 1000 kuorma-autoa ja noin 2000 perävaunua. Henkilökuntaa yhtiöillä on yli 2400 henkeä.

DAF Trucks N.V. on osa PACCAR Inc. –yhtiötä, joka on yksi maailman suurimmista raskaiden kuorma-autojen valmistajasta. DAF mallisarja kattaa koko kuorma-auto markkinan aina jakoautoista raskaisiin kuorma-autoihin, tarjoten aina parhaan ratkaisun jokaiseen kuljetustehtävään. DAF tarjoaa tuotteisiinsa myös monipuoliset huolto- ja korjaussopimukset. Varaosat toimittaa maailmanlaajuisesti toimiva PACCAR Parts. Lisäksi DAF kehittää ja valmistaa komponentteja kuten moottoreita ja akseleita linja-autoteollisuudelle. DAF Trucks N.V. tehtaat sijaitsevat Eindhovenissa Hollannissa, Westerlossa Belgiassa, Leylandissa Englannissa ja Ponta Grossassa Brasiliassa. DAF jälleenmyyjä verkosto kattaa yli 1100 toimipistettä maailmanlaajuisesti.