Tiedote -

OnRobotin yhden järjestelmän ratkaisussa robottien yhteensopivuus on viety seuraavalle tasolle

OnRobot A/S on ilmoittanut tänään julkaisevansa uuden EOAT-työkalujen rajapinnan, joka yksinkertaistaa huomattavasti automaatiota ja tekee yhteistyörobottien käyttöönotosta valmistajille helpompaa ja nopeampaa. Valmistajilla on nyt yhdellä järjestelmällä, yhdellä ohjelmointi- ja koulutusalustalla ja yhden myyjän kautta käytössään laaja valikoima työkaluja, täysin yhteensopivat robotit ja lähes rajattomat yhteistyösovellusten mahdollisuudet. Tämä uusi yhden järjestelmän ratkaisu nopeuttaa käyttöönottoa, joten valmistajat säästävät aikaa ja rahaa ja saavat nopeasti realisoitua automaation edut.

Uuden automaatiota helpottavan yhden järjestelmän ratkaisun ohella OnRobot jatkaa edelleen EOAT-työkalujensa kehittämistä pystyäkseen vastaamaan muuttuvien markkinoiden vaatimuksiin. RG2- ja RG6-tarttujat on kehitetty vahvemmiksi, herkemmiksi ja helpommiksi asentaa. Tarttujissa on nyt vakiona TÜV-sertifioidut Cat. 3, PLd-tason suojukset. Gecko Gripperin tartuntapaloja on parannettu, ja niiden suurin hyötykuorma on nyt materiaalista riippuen jopa 6,5 kg.

Yhden järjestelmän ratkaisu sisällyttää elektroniikan integroituun Quick Changeriin
Uusi yhdistetty mekaaninen ja sähköinen rajapinta mille tahansa OnRobotin EOAT-työkaluille toimii yhdessä useiden erilaisten kevyiden teollisuus- ja yhteistyörobottien johtavien tuotemerkkien kanssa. Lisäksi tuleva Dual Quick Changer sisältää nämä samat uudet ominaisuudet ja mahdollistaa kahden työkalun käytön samassa työkierrossa sekoittaen ja yhdistellen, jotta pystytään vastaamaan sovelluksen tarpeisiin ja robotin käyttö saadaan maksimoitua.

”Valmistajat vaativat enemmän robottisovelluksilta, ja EOAT-työkalut ovat ratkaisevassa asemassa heidän optimoidessaan investointejaan”, OnRobotin toimitusjohtaja Enrico Krog Iversen kertoo. ”Quick Changerin integrointi koko nykyiseen tuotemallistoomme tekee työkalujen ja robottityyppien vaihtelusta entistäkin helpompaa ja joustavampaa sekä vähentää seisokkiaikoja, tehostaa tuotantoa ja nopeuttaa automaatioon sijoitetusta pääomasta saatavaa tuottoa. Tämä tuo meidät jälleen lähemmäs OnRobotin yhden yhtenäistetyn järjestelmän ratkaisua, jonka ansiosta valmistajat voivat helpommin, nopeammin ja kustannustehokkaammin rakentaa yhteistyösovelluksia valituista roboteista riippumatta.

Yhteinen alusta kaikkien tuotemerkkien työkaluille ja roboteille

Kun käytössä on OnRobotin Quick Changer – joka on nyt integroituna kaikkiin OnRobotin työkaluihin –, yksi kaapeli mahdollistaa yleisrajapinnan työkaluja ja tiedonsiirtoa varten. Kaapeleita ei siis tarvitse irrottaa työkaluja vaihdettaessa, ja laajemmat tiedonsiirtomahdollisuudet tukevat useita erilaisia robottialustoja.

Yhteiskäyttö Universal Robotsin robottikäsien kanssa

OnRobot tarjoaa nyt Universal Robotsin robottikäsiä varten yhtenäistetyn URCap-ohjelmistosovelluksen, jonka ansiosta kaikki työkalut pystyvät toimimaan yhdessä ja jopa yhdellä ohjelmalla. Esimerkiksi kun käytössä on uusi Dual Quick Changer, valmistajat voivat käyttää kaksisormista RG2-tarttujaa yhdessä VG10-imutarttujan kanssa samassa työkierrossa. Tällöin yhtä UR-robottia pystytään hyödyntämään paremmin. Yhtenäistetyn ohjelmointiratkaisun ansiosta UR-robottien kokoonpanoaika on nyt entistäkin lyhyempi.

Kenttäväyläratkaisu muille robottimerkeille

Kaikissa OnRobotin tuotteissa on nyt yhdistetty tiedonsiirtoalusta, jossa käytetään vakiokenttäväyläprotokollia. Tämä helpottaa työkalujen ohjelmointia käytetystä robotista riippumatta. Uusien kenttäväyläprotokollien avulla valmistajat voivat helposti määrittää ohjelmistoarvoja ja käyttää useampia toimintoja Ethernet-vakiokaapelin välityksellä. Tämä yksinkertainen plug-and-produce-ratkaisu tukee monimutkaisempiakin järjestelmiä eikä vaadi lisäkaapeleita. Käyttöönottoaika saadaan lyhennettyä 3 tunnista 30 minuuttiin, joten valmistajat saavat yhteistyösovelluksensa toimintaan nopeasti.

OnRobot WebLogic kaikentyyppisten robottien digitaalisille tulo- ja lähtöliitännöille

OnRobotin uusi yhden järjestelmän ratkaisu sisältää OnRobot WebLogic-rajapinnan sellaisille roboteille, jotka liitetään digitaalisen tulo- ja lähtöliitännän kautta. Käyttämällä OnRobotin Compute Boxin IP-osoitetta valmistajat voivat kirjautua sisään OnRobotin WebClientin kautta puhelimesta tai mistä tahansa verkkoon liitetystä laitteesta ja valvoa robottia tai luoda yksinkertaisia robottiohjelmia. Valmistajat voivat esiasettaa arvoja ja luoda yksityiskohtaisen ohjelmointilogiikan hyödyntämällä OnRobotin tarttujilta ja antureilta saatuja palautearvoja tarkemman ohjauksen saavuttamiseksi. Tämän ansiosta OnRobotin työkalut ovat yhteensopivia yhä useampien robottikäsien kanssa, joten valmistajat voivat integroida saumattomasti EOAT-työkalut mihin tahansa olemassa oleviin laitteisiinsa.

Tuotteiden uudet tekniset tiedot voi ladata täältä: https://onrobot.com/en/downloads.

• Teollisuus, valmistus

• eoat
  • endofarmtool
  • robotiikka