Orkla huolehtii arjen sujumisesta myös poikkeustilanteessa

Orkla huolehtii arjen sujumisesta myös poikkeustilanteessa

Koronavirus on laittanut koko yhteiskuntamme ennennäkemättömään testiin. Pohjoismaiden suurimpana päivittäistavarakaupan tuotemerkkien toimittajana Orklalla on iso vastuu suomalaisten arjen sujumisen varmistamisessa. Hyvässä yhteistyössä kaupan keskusliikkeiden, omien tuotantolaitostemme ja logistiikan kanssa huolehdimme siitä, että kovan kysynnän alla olevia ruoka-, kodinpuhdistus- ja hygieniatuotteita on saatavilla jatkossakin.

Etenkin säilykkeisiin, kuivatuotteisiin, pakasteisiin, saippuoihin ja siivoustarvikkeisiin kohdistuu tällä hetkellä kaupoissa kova kysyntä, johon Orklan ja muiden tavarantoimittajien on kyettävä vastaamaan. Olemme varautuneet tähän jo useiden viikkojen ajan huolehtimalla työntekijöidemme turvallisuudesta, nostamalla tuotantomääriä ja varmistamalla raaka-aineiden saatavuuden. Sekä hallitus että päivittäistavarakaupat ovat vakuuttaneet mediassa, että päivittäistavarat eivät lopu kesken, vaan tuotteita riittää kaikille.

Suurena kaupan alan toimijana meillä on yhteiskunnallinen vastuu paitsi suomalaisten arjen sujumisesta, myös omien työntekijöidemme turvallisuudesta ja viruksen leviämisen ehkäisemisestä. Orkla työllistää maailmanlaajuisesti yli 18 000 ihmistä, ja Suomessakin yli 600. Olemme seuranneet koronavirustilanteen kehittymistä aktiivisesti ja päivittäneet turvallisuusohjeistuksiamme tilanteen kehittyessä yhä tiukemmiksi.

Kuten muillakin Orklan tehtailla, myös Vaajakosken ja Ahvenanmaan tehtailla Suomessa on tiukat toiminta- ja vierailuohjeet sekä varautumissuunnitelmat työntekijöidemme suojelemiseksi. Kun tehtaamme ja työntekijämme ovat turvattuina, ehkäisemme omalta osaltamme viruksen leviämistä ja varmistamme sen, että kuluttajat saavat jatkossakin eniten kaipaamiaan ja arjessa tarvitsemiaan tuotteita.

Elämme historiallisessa tilanteessa. Nyt jos koskaan on hyvä pysyä rauhallisena sekä tukea ja suojella kanssaihmisiämme. Me Orklalla lupaamme tehdä tämän omasta puolestamme, ja teemme myös kaikkemme vastataksemme asiakkaidemme ja kuluttajien muuttuviin tarpeisiin.

Lisätietoja:

Nina Olin, Orklan viestintäjohtaja Suomessa, nina.olin@orkla.fi