Orkla tukee YK:n kestävän kehityksen tavoitteita

Orkla tukee YK:n kestävän kehityksen tavoitteita

Orkla-konsernin toimitusjohtaja Peter A. Ruzicka on allekirjoittanut henkilökohtaisen lupauksen tukea Yhdistyneiden kansakuntien (YK) kestävän kehityksen tavoitteita. Lupauksen allekirjoitti yhdessä viisikymmentä norjalaista yritysjohtajaa.

YK käynnisti syksyllä 2015 uuden maailmanlaajuisen kestävän kehityksen ohjelman. Nyt viisikymmentä norjalaista elinkeinoelämän johtajaa on allekirjoittanut henkilökohtaisen lupauksen tukea näitä tavoitteita. Samalla Orkla-konsernin toimitusjohtaja Peter A. Ruzicka pääsi tapaamaan Norjan pääministeri Erna Solbergin.

Orkla on ollut vuodesta 2005 YK:n Global Compactin jäsen

"Laitamme YK:n uudet kestävän kehityksen tavoitteet asialistallemme. Orkla on ollut jo 11 vuotta YK:n Global Compactin jäsen, mutta tätä kautta YK:n tavoitteista tulee meidän johtotähtemme, jota kohti pyrimme entistä selkeämmin", kertoo Peter A. Ruzicka. Orklan kestävän kehityksen strategia on tehty vuoteen 2020 asti. Siinä on määritelty neljä osa-aluetta, joihin yrityksessä keskitytään. Nämä ovat ravitsemus ja terveys, tuoteturvallisuus, vastuulliset hankinnat ja ympäristö. Nämä on tehty YK:n kestävän kehityksen tavoitteet huomioiden.

Orkla muun muassa pyrkii vähentämään tuotteissaan suolan, tyydyttyneitä rasvojen ja sokerin määrää, ja vastaavasti kasvattamaan kalatuotteiden ja muiden terveellistä ruokavaliota tukevien tuotteiden määrää. Tämä tukee YK:n kestävän kehityksen tavoitetta nro. 3: Tuetaan kaikenikäisten ihmisten hyvinvointia ja tervettä elämää.

Vastaavasti varmistamalla, että Orklan ostamat kalat ovat kestävää kantaa, konserni tukee kestävän kehityksen tavoitetta nro 14: Käytetään kestävästi meren luonnonvaroja.

Lue lisää Orklan kestävän kehityksen työstä vuoden 2015 vuosikertomuksesta (PDF): http://www.orkla.com/annual-report/content/download/148898/23820772/version/1/file/Sustainability.pdf