Juhlavuoden erikoispakkaukset hehkuvat suomalaisen luonnon kauneutta ja kesän taikaa

Ikoninen Erittäin Hieno Suomalainen -shampoo juhlii 50-vuotista taivaltaan

Erittäin Hieno Suomalainen -shampoo on pysynyt osana suomalaisten arkea ja hienoja hetkiä jo vuodesta 1974. 50-vuotisen taipaleen kunniaksi Erittäin Hieno Suomalainen puetaan juhlavuoden asuun taiteilija Eili-Kaija Kuusniemen kuvittamat juhlavuoden pakkaukset ylistävät suomalaisuutta ja kesän taikaa.

Tänä vuonna 50 vuotta täyttävän Erittäin Hieno Suomalainen -shampoon takana on kiehtova tarina: Kirsti Paakkasen mainostoimisto Womena suunnitteli aikoinaan Erittäin Hieno Suomalainen -shampoopullon klassisen muodon ja ilmeen. Pullon kylkeä kuvittavaan vaakunaan haluttiin tallentaa kappale suomalaista sielunmaisemaa, punainen tupa järven rannalla. Shampoo menestyi yli odotusten ja nousi heti markkinajohtajaksi.

Vuosien varrella sinisen klassikkoshampoon rinnalle on tuotu tuotteita kaikille hiustyypeille, mutta ikoninen shampoopullo on pysynyt lähes muuttumattomana. Myös shampoon ominaisuudet, kuten tuoksu ja koostumus ovat säilyneet läpi vuosien. Sininen shampoopullo on edelleen myydyin Erittäin Hieno Suomalainen -tuote.

Juhlavuoden pakkausta inspiroi suomalaisen kesän ainutlaatuisuus

Erittäin Hieno Suomalainen juhlistaa 50-vuotista taivaltaan paitsi kunnianosoituksella menneille vuosikymmenille, myös katsomalla tulevaan. Suosikkibrändi haluaa tarjota suomalaisille erittäin hienoja hetkiä myös seuraavat 50 vuotta.

Juhlavuosi tuo mukanaan ainutlaatuisen kunnianosoituksen shampoon juurille: taiteilija ja graafikko Eili-Kaija Kuusniemen luomat juhlavuoden erikoispakkaukset hehkuvat suomalaisen luonnon kauneutta ja kesän taikaa.

“Tavoittelin kuvituksessa ikuisen suomalaisen kesän tunnetta, jossa vapaasti liikutaan, uidaan ja nautitaan. Kaikki kesän kukat kukkivat ajallaan ja valoa riittää. Kontrastia tuo pimeä ja tuikkivat tähdet. Silloinkin saunotaan ja peseydytään. Rakastan perinteistä mummosaunaa ja näihin muistoihin liittyy myös tuttu tuote”, Kuusniemi kertoo suunnittelutyöstä.

Hienoja hetkiä ihmisille ja ympäristölle

Juhlavuoden upean pakkauksen lisäksi uutta on myös shampoon täyttöpakkaus, joka säästää sekä kukkaroa että vähentää muovin kulutusta. Klassikkoshampoon täyttöpakkauksesta riittää shampoota neljään shampoopullolliseen, ja muovia säästyy samalla 81 %.

Ympäristö on huomioitu myös Erittäin Hieno Suomalainen -tuotteiden uudessa biohajoavassa ja vegaanisessa koostumuksessa.

”Haluamme jatkaa suomalaisten suosikkina myös seuraavat 50 vuotta, ja siksi kotimaisuus ja vastuullisuus ovat tekemisemme keskiössä. Erittäin Hieno Suomalainen -shampoot ja -hoitoaineet ovat nykyisin biohajoavia* ja vegaanisia, jotta jokainen pesukerta olisi parempi myös ympäristölle. Konkreettinen vastuullisuusteko on myös juhlavuoden täyttöpakkaus, jonka avulla shampoopullon voi täyttää uudelleen ja vähentää samalla muovin kulutusta”, kertoo Orkla Caren tuotepäällikkö Anna Hietaharju.

Kaikki Erittäin Hieno Suomalainen -tuotteet valmistetaan parhaista, puhtaista raaka-aineista Heinävedellä, Kermajärven rannalla. Tuotteet ovat kotimaista alkuperää, ja koko tuotesarjalle onkin myönnetty Suomalaisen Työn Liiton Avainlipputunnus.

Juhlavuoden Erittäin Hieno Suomalainen -shampoot ilmestyvät kauppoihin kevään 2024 aikana. Shampoita ja täyttöpakkauksia on saatavilla rajoitettu erä.

*Erittäin Hieno Suomalainen -shampoot ja -hoitoaineet ovat 100 prosenttisesti biohajoavia, lukuun ottamatta Tervashampoota, joka on 99,75 prosenttisesti biohajoava.

Erittäin Hieno Suomalainen on designklassikko – tunnetko tarinan sen takana? Lue shampoopullon suunnittelusta täältä: Tunnetko tarinan Erittäin Hieno Suomalainen -klassikkoshampoon takana? | Orkla Finland (mynewsdesk.com)

Median yhteydenotot, tuotenäytteet ja tuotekuvat:

Viestintäpäällikkö Eine Alho
eine.alho@orkla.fi