Möller Kalanmaksaöljyllä on Friend of the Sea -sertifikaatti

Möller Kalanmaksaöljyllä on Friend of the Sea -sertifikaatti

Möller Kalanmaksaöljyllä on ympäristöjärjestö Friend of the Sean sertifikaatti, joka osoittaa, että noudatamme kestävän kalastuksen ja vastuullisen valmistusprosessin vaatimuksia.

"Olemme ylpeitä Friend of the Sea -järjestön myöntämästä sertifikaatista. Meillä on pitkä kokemus kalanmaksaöljyn valmistuksesta, ja meille on tärkeää toimia vastuullisesti arvoketjumme jokaisessa vaiheessa. Saamamme sertifiointi osoittaa, että tekemämme työ täyttää korkeatasoiset standardit", sanoo Orkla Healthin toimitusjohtaja Kari Haapakorva.

Möller Kalanmaksaöljy uutetaan tuoreen arktisen turskan maksasta. Turskat pyydetään Lofoottien ja Vesterålenin kestävistä kalakannoista. Kalanmaksaöljyn uuttaminen juontuu aina Peter Möller yrityksen perustamiseen, vuoteen 1854.

Friend of the Sea on voittoa tavoittelematon järjestö, jonka tavoitteena on luonnon monimuotoisuuden säilyttäminen sekä merellisten tuotteiden tuotannon ja myynnin edistäminen kestävän kehityksen mukaisesti. Tämä tarkoittaa meren ja luonnon monimuotoisuuden huomioimista koko arvoketjun läpi.

Tietoa Möller Kalanmaksaöljystä

Möller Kalanmaksaöljy on ainutlaatuinen yhdistelmä omega-3-rasvahappoja sekä D-, A- ja E-vitamiineja. Pitkäketjuiset omega-3-rasvahapot ovat tärkeitä sydämen ja aivojen toiminnalle. Omega-3:n DHA on aivojen solukalvoilla esiintyvä rasvahappo. D-vitamiini auttaa rakentamaan ja ylläpitämään vahvoja lihaksia, luustoa ja hampaistoa. D-vitamiini on tärkeä myös vastustuskyvylle. A-vitamiini vaikuttaa muun muassa näköön ja vastustuskykyyn. Tuotteen sisältämä E-vitamiini on antioksidantti, joka suojaa kehon soluja hapettumiselta.

Kaikki Möller kalanmaksa- ja kalaöljytuotteet ovat puhtaita ja laadukkaita. Asettamamme valmistusstandardit ovat huomattavasti tiukemmat kuin viralliset vaatimukset. Kaikkien kala- ja kalanmaksaöljytuotteidemme alkuperä on täysin jäljitettävissä.

Lisätiedot:

viestintäpäällikkö Susanna Nikko, susanna.nikko@orklahealth.fi, 050 55 17 118
Möller-tuoteryhmäpäällikkö Christian Illman, christian.illman@orklahealth.fi, 040 527 3431

Tiedote ja tuotekuva saatavilla sähköisenä osoitteessa: www.axellus.fi