Möller on saanut korkeasta laadusta kertovan DNV-sertifikaatin

Möller on saanut korkeasta laadusta kertovan DNV-sertifikaatin

Möllerille on myönnetty kalaöljykapseleita varten kehitetty laatusertifikaatti. Sertifikaatin on kehittänyt ja myöntänyt DNV GL.

Markkinoilla on paljon erilaisia kalaöljy-tuotteita eikä kuluttajan ole helppoa varmistua niiden laadusta. Kalaöljyn korkea laatu eli puhtaus sekä omega-3-rasvahappojen (EPA+EHA) määrä tuotteissa voivat vaihdella niin paljon, etteivät kaikki markkinoilla olevat tuotteet tarjoa väitettyjä terveyshyötyjä.

Möllerille on myönnetty uusi, vain kalaöljyvalmisteita varten kehitetty DNV GL -sertifikaatti. Sertifikaatin ovat kehittäneet yhteistyössä Orkla Health, joka omistaa Möller-brändin sekä DNV GL (ent. Det Norske Veritas). Sertifikaatti on tarjolla myös muille alan toimijoille mikäli heidän tuotteensa täyttävät vaaditut standardit.

Sertifikaatti osoittaa, että tuotteissa käytetyn kalaöljyn laatu on erittäin korkea. Kalaöljyn täytyy sisältää runsaasti omega-3-rasvahappoja sekä sen vaikuttavia aineita EPA:a ja DHA:ta ja sen täytyy olla ympäristöjäämistä puhdistettua. Sertifiointiprosessi kattaa laatuketjun aina valmistuksesta, kapselointiin ja pakkaamiseen asti. DNV GL on auditoinut myös tehtaat ja niiden laatujärjestelmät varmistaakseen standardien täyttymisen.

Elintarvikeketju tarvitsee uusia standardeja

– Kansainvälisen elintarvikeketjun entistä suurempi koko ja kompleksisuus tuo tarpeita uusille turvallisuus- ja laatustandardeille, Luca Crisciotti, CEO DNV GL-Business Assurance toteaa. Kolmannen osapuolen sertifiointi on kasvava trendi, jonka tarkoitus on varmistaa tuotteiden luotettavuus. Uusi kalaöljy-standardimme on tehty nimenomaan kuluttajia ajatellen.

DNV GL:

DNV GL on maailman johtava sertifioiva toimija. He auttavat yrityksiä kehittämään organisaatiota, tuotteita, henkilökuntaa, toimitiloja sekä tuoteketjua sertifioinnin sekä koulutuksen avulla. Elintarviketeollisuudessa DNV GL auttaa yrityksiä kehittämään tuoteturvallisuutta, -laatua sekä kestävää kehitystä. DNV GL toimii yli sadassa maassa ja yrityksen palveluksessa työskentelee 16 000 henkilöä.

Möller:

Möller on yksi vanhimmista ja perinteikkäimmistä tuotemerkeistä maailmassa. Sen kehitti apteekkari Peter Möller vuonna 1854. Hän halusi edistää ihmisten terveyttä niin tuotteiden kuin ravitsemusinformaation muodossa. Jatkamme työtä hänen perinteitään kunnioittaen. Korkealaatuiset Möller-tuotteet sisältävät runsaasti terveydelle tärkeitä omega-3-rasvahappoja. Möller Tupla on Suomen suosituin kalaöljyvalmiste (Taloustutkimus 2014, TNS Gallup 2015).

Standardi: STP-CE_PC_AGRO 65

Orkla Health, aiemmin Axellus Oy, on Suomen johtava terveystuotteiden markkinoija ja alan vastuullinen kehittäjä. Tarjoamme helppokäyttöisiä ja terveyttä edistäviä tuotteita ja palveluita pohjoismaiseen ravitsemusosaamiseemme perustuen.