Orklan pääkonttori Oslossa

Orkla mukana sadan maailman vastuullisimman yrityksen joukossa

Orkla on valittu maailman vastuullisimpien yritysten joukkoon Corporate Knightsin kattavassa arvioinnissa. World Economic Forumin yhteydessä julkaistu Global 100 -lista nostaa esiin prosentin parhaimmiston yli 8000 arvioidusta yrityksestä.

Orkla-konserni on mukana yritysten vastuullisuutta mittaavalla Global 100 -listalla, johon pääsevät sata maailman vastuullisimmaksi arvioitua yritystä. Listan laatii riippumaton konsulttiyritys Corporate Knights, joka arvioi yritysten vastuullisuutta 24 erilaisella ympäristövastuun, sosiaalisen vastuun ja hyvän hallinnon mittarilla. Tänä vuonna arvioinnissa oli mukana 8080 yritystä, joiden liikevaihdot ovat yli miljardi dollaria. Suomesta Global 100 -listalla ovat mukana Kesko, Metso Outotec, Neste, Nordea ja UPM-Kymmene.

Orklan sijoitus omassa ruokatuotteiden kategoriassaan – Packaged and Processed Food and Ingredients – on upeasti kolmas, ja kokonaissijoitus Global 100 -listalla 81.

”Orklan sijoittuminen 100 maailman vastuullisimman yrityksen joukkoon on hieno tunnustus merkittävästä työstä kestävämmän ja paremman tulevaisuuden eteen. Yhä useampi kuluttaja on sitoutunut tekemään vastuullisia valintoja ja suosimaan vastuullisesti toimivia yrityksiä, ja tämä tarkoittaa hyvää planeettamme kannalta. Meidän tehtävämme on tarjota jatkossakin asiakkaillemme ja kuluttajille entistä vastuullisempia tuotteita – niin tuotantotavoiltaan, raaka-aineiltaan kuin pakkauksiltaan”, kertoo Nina Olin, Orklan viestintäjohtaja Suomessa.

Orkla keräsi viime vuonna tunnustusta vastuullisuustyöstään myös muilta toimijoilta. Joulukuussa Orkla-konserni listattiin harvinaiseen A-luokkaan yritysten ilmastotyötä arvioivassa CDP-järjestön raportissa. Lisäksi Orkla arvioitiin kolmen Euroopan vastuullisimman elintarvikealan yrityksen joukkoon Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä.

”On upeaa olla osa konsernia, jossa vastuullisuus on nostettu näin korkealle kaikessa tekemisessä. Ilmastonmuutoksen torjuminen näkyy vahvasti myös Suomen Orkla-yritysten toiminnassa, aina tehtaiden energiankäytöstä vastuullisiin uutuuksiin ja innovaatioihin. Tärkeä painopistealue Orklalla ovat esimerkiksi kasvipohjaiset tuotteet, joilla on pieni ilmastojälki, ja jonka valikoimaa aiomme kasvattaa merkittävästi. Pienennämme myös pakkausten ilmastokuormitusta lisäämällä muun muassa kierrätysmuovin käyttöä", Olin kertoo.

Orkla on Pohjoismaiden suurin päivittäistavarakaupan tuotemerkkien toimittaja. Edustamme Suomessa yli 70 tuotemerkkiä arjen ja juhlan jokaiseen hetkeen.