Uutisia Fordilta - elokuu 2015

Uutisia Fordilta - elokuu 2015

Euroopan Fordin kasvu jatkui heinäkuussa

Euroopan Fordin myynti kasvoi 5,3 prosenttia heinäkuussa, kun Ford-ajoneuvoja kävi kaupaksi yhteensä 100 500 kappaletta (20 maan päämarkkina-alue). Ensimmäisen seitsemän kuukauden aikana myytiin 769 300 ajoneuvoa, mikä on 9,7 prosenttia enemmän kuin samaan aikaan viime vuonna. Fordin tammi-heinäkuun markkinaosuus on 8,0 prosenttia. Myynnin kasvun suuria vauhdittajia olivat Mondeo 70 prosentin myynnin kasvulla, EcoSport (+164 %) ja Ranger (+37 %). Uusia Mustangeja on tilattu Euroopassa jo 7 400 kappaletta.

Suomessa Ford on henkilöautojen tammi-heinäkuun ensirekisteröintitilastossa neljäntenä 7,8 prosentin markkinaosuudella. Fordin hyötyajoneuvoja on myyty alkuvuonna 1 580 kappaletta, markkinaosuus on 24,0 prosenttia.

Linkki tiedotteeseen: https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2015/08/20/ford_s-european-sales-growth-continues-in-july-.html

Fordin moottorit menestyivät jälleen Vuoden moottori -kilpailussa

Fordin 1.0-litrainen EcoBoost-moottori voitti Vuoden moottori -palkinnon alle 1.0-litraisten moottorien sarjassa neljännen kerran peräkkäin. Uraauurtava moottori oli luokkansa voittaja ajattavuudessa, suorituskyvyssä, taloudellisuudessa, hienostuneisuudessa ja teknologiassa.

Linkki tiedotteeseen: https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2015/06/17/ford-1-0-litre-ecoboost-wins-8th-engine-oscar-in-4-years--3-cyli.html

Ford Fiesta oli Euroopan myydyin pieni henkilöauto vuoden 2015 ensimmäisellä puolikkaalla

Euroopassa myytiin vuoden 2015 ensimmäisen puolen vuoden aikana 173 999 Ford Fiestaa. Tämä on 3,6 prosenttia enemmän kuin vastaavana ajanjaksona viime vuonna. Ford Fiestan myynti kesäkuussa 2015 oli 22,3 prosenttia suurempi kuin edellisenä vuonna. Myynnin kasvuun ovat vaikuttaneet toukokuussa lanseeratut uudet värit, parempi polttoainetehokkuus, hienostunut muotoilu ja varustelun päivitykset. Fiesta oli myös alkuvuoden toiseksi myydyin automalli koko Euroopassa.

Linkki tiedotteeseen: https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2015/07/29/ford-fiesta-no-1-in-europe-in-first-half-of-2015.html

Autonvuokraus mahdollista kuluttajalta kuluttajalle Isossa-Britanniassa

Ford Motor Credit Company on lanseerannut Isossa-Britanniassa palvelun, jonka avulla asiakkaat voivat vuokrata omia autojaan muille kuluttajille. Palveluun on pyydetty mukaan 12 000 lontoolaista asiakasta. Auton omistajalle palvelu tarjoaa mahdollisuuden tienata rahaa, ja auton vuokraaja saa itselleen mukavan ja kustannustehokkaan vuokra-auton. Ford Credit tekee Lontoossa yhteistyötä autovuokraamo easyCar Clubin kanssa. Samanlainen palvelu tuodaan saataville myös Yhdysvalloissa kuudessa eri kaupungissa.

Linkki tiedotteeseen: https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2015/06/24/ford-credit-enables-customers-to-rent-out-their-car-to-other-dri.html

Videoteknologia auttaa autoilijoita välttämään törmäyksiä

Ford tuo Euroopassa markkinoille uuden kamerateknologian, joka tarjoaa 180 asteen näkymän ja auttaa autoilijaa näkemään sellaisten kulmien taakse, jonne normaalisti ei näkisi. Euroopan tieliikenneturvallisuuden seurantakeskuksen mukaan 19 prosenttia liikenneonnettomuuksista johtuu huonosta näkyvyydestä. Kamera on saatavilla valinnaisvarusteena uusiin Ford S-MAX- ja Galaxy-malleihin.

Linkki tiedotteeseen: https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2015/06/23/cars-that-can-see-around-corners--ford-in-europe-launches-video-.html

Uudet ajovalot havaitsevat ihmiset ja eläimet

Ford on kehittämässä uutta ajovaloteknologiaa, jonka avulla kuljettajat näkisivät mahdolliset esteet tiellä helpommin pimeässä ajettaessa. Ajovalojärjestelmä laajentaa valon säteen risteyksissä ja kiertoliittymissä hyödyntämällä kameran havaitsemia liikennemerkkejä. GPS:n ja kameran yhdistelmä mahdollistaa sen, että ajoneuvo muistaa ajetun tien ja hyödyntää saatua tietoa takaisin samaa reittiä ajettaessa. Kamera myös tunnistaa jalankulkijat, pyöräilijät ja eläimet ja kohdistaa valon säteen niihin.

Linkki tiedotteeseen: https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2015/07/17/ford-developing-advanced-headlights-that-point-out-people--anima.html

Maalaisilman raikkautta auton sisällä

Ford on esitellyt uuden ilmansuodatustekniikan, jonka avulla astmalle altistavan typpidioksidin ja muiden partikkelien pitoisuudet auton sisällä saadaan jopa alhaisemmiksi kuin mikä niiden pitoisuus on auton ulkopuolella maaseudulla. Uutta tekniikkaa on testattu kaupunkiajossa, moottoriteillä, liikenneruuhkissa ja tunneleissa. Ford kehittää uusia teknologioita kuljettajien turvaksi. Uusi teknologia tekee automatkoista turvallisempia, älykkäämpiä ja miellyttävämpiä tehostamalla kuljettajan aistikokemuksia. Kuljettajan aivastaessa 95 km/h vauhdissa hän ajaa näkemättä jopa 20 metriä.

Linkki tiedotteeseen: https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2015/07/17/now-that_s-a-breath-of-fresh-air--ford-air-filtration-enables-ci.html

# # # #

Lisätiedot: Riitta Salin, Oy Ford Ab, 010 3447 123, rsalin1@ford.com

Ford Motor Company on globaali autonvalmistaja, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa ja jonka autoja valmistetaan tai myydään kaikissa kuudessa maanosassa. Yhtiössä työskentelee yhteensä noin 194 000 henkilöä ja sillä on 66 tehdasta eri puolilla maailmaa. Yhtiön automerkkejä ovat Ford ja Lincoln. Yhtiö tarjoaa myös rahoituspalveluita, joita varten on olemassa oma yhtiö, Ford Motor Credit Company. Lisätietoja Fordista ja sen tuotteista löytyy osoitteesta www.ford.com

Euroopan Ford valmistaa, myy ja huoltaa Ford-autoja 50 markkina-alueella. Sen palveluksessa työskentelee noin 53 000 henkilöä ja yhteisyritykset mukaan lukien noin 67 000 henkilöä. Euroopassa toimii myös Ford Motor Credit Company ja Ford Customer Service Division sekä 23 tuotantolaitosta, joista 15 on Fordin omia tai enemmistöomistuksessa ja 8 yhteisomistuksessa muiden toimijoiden kanssa. Ensimmäiset Ford-autot tuotiin Eurooppaan vuonna 1903 - samana vuonna, jolloin Ford Motor Company perustettiin. Tuotanto Euroopassa aloitettiin vuonna 1911.