Helsingin Kalevankadulle pop-up-baari

Helsingin Kalevankadulle pop-up-baari

Helsinkiläinen luova toimisto Kasino Creative Studio avaa maaliskuun ajaksi @BAR-nimisen cocktailbaarin uusimman julkaisunsa yhteydessä.

- Näytämme vuosijulkaisussamme 30 asiaa, joita ei voi tehdä netissä. Toisin kuin nykyään monesti ajatellaan, kaikkea ei voi siirtää virtuaaliseen maailmaan, Kasino Creative Studion luova johtaja Pekka Toivonen sanoo.

Kasino Creative Annual About the Internet -julkaisun teeman mukaisesti kasinolaiset halusivat luoda osallistavan paikan, jossa ihmiset voivat kohdata toisiaan kasvotusten. Kyseessä on siis eräänlainen reaalimaailman Facebook.

- Mikä on otollisempi paikka tätä tarkoitusta varten kuin tyylikäs ja välitön cocktailbaari? Paikka on kuin netti, mutta parempi, Toivonen nauraa.

Kasino Creative Studio on luovan suunnittelun toimisto, joka on perustamisvuodestaan 2005 lähtien tuottanut myös omia julkaisujaan. Kasinolaiset ovat järjestäneet tapahtumia omien lehtiensä ympärillä aiemminkin.

- Luxemburgin lehtimessuilla pidimme The Grayscale -nimistä baaria, joka tarjoili vain mustia ja värittömiä juomia osana silloisen julkaisumme mustavalkoista värimaailmaa. Tila oli samalla näyttely, joka avasi julkaisun tekoprosessia ja tapahtumia lehdenteon kulisseissa. Olemme myös järjestäneet julkaisuihimme liittyviä näyttelyitä gallerioissa.

Kasino Creative Studion pop-up-baari on avoinna koko maaliskuun Flada13-ravintolan kabinettitilassa. Sisustuksesta vastaavat sisustusarkkitehdit Klaus Aalto ja Tero Kuitunen.

- Oli hienoa, että löysimme Suomesta ravintoloitsijan, joka lähti innolla tähän mukaan ja vastaa ammattimaisesta baaritoiminnasta, Toivonen sanoo.

@BAR – internetin makuinen cocktailbaari
Kalevankatu 13, Helsinki
Avoinna 1.3.–31.3. joka päivä klo 16–00.

Kasino Creative Annual About The Internet julkaistaan 29.3.2012