Kulissien takaa: Tältä näyttää Juomavinkin live-tasting paikan päällä.

​Juomavinkki tuo ohjatut viinitastingit kotisohvalle

Tarvitaan vain viinit, lasit ja Facebook-yhteys: Digitaalisuus ja sosiaalinen media tekevät ammattimaisen viinitastingin järjestämisestä todella helppoa kenelle tahansa. Tällainen viininmaistelu sopii niin vasta-alkajille kuin edistyneemmille asian harrastajille, kun Facebook Live –lähetyksessä kokenut asiantuntija ohjaa tastingia ja vastaa yleisön lähettämiin kysymyksiin.

Ensimmäisenä Suomessa tämän kiinnostavat konseptin lanseerannut Juomavinkki antaa perusteelliset ohjeet valmistautumiseen ja rentoon toteutukseen. Laadukkaat, ajankohtaan sopivat viinit on mietitty etukäteen, ja ne ovat helposti hankittavissa Alkosta, tai vaikkapa Alkon verkkokaupan kautta. Juomavinkin sivuilta voi myös tulostaa kutakin tastingia varten räätälöidyt alustat, jotka helpottavat viinien aistinvaraista arvioimista.

Seuraava live-tasting järjestetään torstaina 15.6.2017 kello 18.00-19.00, jolloin aiheena ovat kesän grilliviinit: ”Tervetuloa maistelemaan kesän grilliviinejä! Ohjatussa viininmaistelussa pääset vertailemaan erilaisia grilliruuille sopivia viinejä ja oppimaan millä perusteella ne kannattaa valita. Näin löydät omaan makuusi ja kesän grilliherkuille parhaiten soveltuvan viinin. Tastingin viinit ovat laadukkaita Vuoden Viinit 2017 -kisan menestyjiä. Viininmaistelun vetää kokenut tastingien pitäjä Jaakko Wanhalinna, joka myös vastaa yleisön kommenttikentän kautta lähettämiin kysymyksiin.”

Juomavinkin tasting on oivallinen tilaisuus lisätä viinituntemuksen lisäksi yhteisöllisyyttä: mitä isommalla porukalla tastingin järjestää, sitä edullisemmaksi tulee suositeltujen viinien hankkiminen. Ja sitä useampia mielipiteitä on mukana keskustelussa maisteltavista viineistä.

Seuraa Juomavinkin Facebook -sivua ja tilaa Juomavinkin uutiskirje sähköpostiisi, niin saat tiedot järjestettävistä viinitastingeistä ensimmäisten joukossa. Uutiskirjeen pääset tilaamaan tästä linkistä.

Lisätiedot:

Pernod Ricard Finland, Marketing Coordinator Teija Kohijoki