Trendikäs tammittamaton uutuus Chilestä

Trendikäs tammittamaton uutuus Chilestä

Tammittamaton Santa Helena Unoaked Shiraz Maipon alueelta on erinomainen uuden, maailmalla voimakkaasti nousevan viinityylin edustaja. Viini on modernisti marjaisa ja raikas – suuntäyteinen ja hieman makea pehmein tanniinein.

Santa Helena Unoaked Shiraz -viiniä on kypsytetty 12 kuukautta, mutta nimen mukaisesti ei lainkaan tammitynnyreissä. Väri on syvän violetti ja viinin tuoksusta löytyy punaisia marjoja, kukkia sekä mokkaa. Maku on runsaan hedelmäinen.

Santa Helena Unoaked Shiraz sopii erinomaisesti punaisen lihan ja juustojen seuraksi. Viiniä kannattaa kokeilla myös mausteisten pastojen rinnalla. Viini kannattaa avata noin tunti ennen tarjoilua, parhaimmillaan se on tarjoiltuna huoneenlämpöisenä, eli noin 18-asteisena.

Viiniin on lisätty viisi prosenttia Viognier-rypälettä tasapainottamaan makua.

Santa Helena Unoaked Shiraz