Vastuullista juhlakautta!

Vastuullista juhlakautta!

Luomutuotteiden kysyntä ja luomutuotteita säännöllisesti ostavien kuluttajien määrä on vahvassa kasvussa Suomessa. Vuonna 2010 luomutuotteita myytiin yli 80 miljoonan euron edestä, ja reilu viidennes kotitalouksista ostaa luomutuotteita säännöllisesti. Ilmiö on tuttu myös Alkossa, jossa luomutuotteiden, lähinnä viinien, myynti ylsi viime vuonna jo 1,5 miljoonaan litraan.

35 South B.O. -viinit on tehty käsinpoimituista rypäleistä, jotka on viljelty luonnollisella menetelmällä. Missään viininvalmistuksen vaiheessa ei ole käytetty kemiallisia lisä- tai torjunta-aineita. Kiitos luontaisten, rypäleiden pinnalla kasvavien hiivojen, viinin käyminen tapahtuu spontaanisti, joka myös on ympäristön kannalta suotuisaa.

35 South B.O. -viinejä on Alkon vakiovalikoimassa saatavilla Merlot ja Cabernet Sauvignon Carmenère Merlot -sekoitus sekä Alkon tilausvalikoimassa Chardonnay.

Alkojen hyllyille on juuri tullut myös luonnonmukaisesti tuotetusta viljasta valmistettu luomuviina.

35 South B.O. Merlot

35 South B.O. Cabernet Sauvignon Carmenère Merlot
Alkon tuotenumero: 459277

35 South B.O. Chardonnay