Kevään mielenkiintoiset viiniuutuudet

Kevään mielenkiintoiset viiniuutuudet

KEVÄÄN MIELENKIINTOISET VIINIUUTUUDET

Alkon valikoima täydentyy maalis-toukokuussa kolmella varsin erityyppisellä ja mielenkiintoisella viiniuutuudella. Maaliskuussa listautuva Sandeman Vintage Porto 1994 on viininystävien iloksi saatavilla puolikkaassa pullossa. Huhtikuun puolivälissä roseeviinivalikoima täydentyy eteläafrikkalaisella Thandi Shiraz Rosé 2013 Reilun kaupan viinillä. Toukokuun lopussa hyllyille nostetaan yli satavuotiaiden Cabernet Sauvignon -köynnösten rypäleistä valmistettu Santa Helena 100+ Parras Viejas.

Alkon vakiovalikoima täydentyy Sandemanin vuosikertaportviinillä

Sandeman Vintage Porto 1994 on erittäin täyteläinen vuosikertaportviini, joka ikääntyy hyvin pullossa vielä 30-40 vuotta. Sen tuoksu on konsentroitunut, kypsän hillomainen ja kevyen mausteinen. Makea, runsas maku on tasapainoinen, kehittynyt ja herkullinen. Sandeman Vintage Porto 1994 on toistaiseksi Alkon vakiovalikoiman vanhin vuosikertaportviini, joka on saatavilla puolikkaassa pullossa. Pulloikäännytyksestä johtuen vuosikertaportviineille suositellaan dekantointia. Avattuna portviini säilyy hyvänä normaalin viinin tavoin, eli muutamasta päivästä noin viikkoon.

Sandeman Vintage Porto 1994

Hinta Alkossa: 27,20 € / 37,5 cl

Valikoimaantulopäivä: 10.3.2014

Tuotenumero: 320324

Valikoimakori: P

Sokeri/alkoholi: 87 g / 20 %

Eettisen kaupan valikoima kasvaa roseeviinillä

Vuonna 2013 tehdyn tutkimuksen (Taloustutkimus) mukaan jopa 92 % kuluttajista tunnistaa Reilun kaupan merkin ja 75 % tietää mitä merkki tuotteessa tarkoittaa. Viinit olivat vuonna 2012 kolmanneksi suosituin suomalaisten kuluttajien ostama Reilun kaupan tuote. Edelle kiilasivat vain kahvi ja kukat. Thandi puolestaan on maailman ensimmäinen Reilun kaupan viinimerkki.

Etelä-Afrikan viinituotevalikoima laajenee huhtikuussa raikkaalla roseeviinillä. Thandi Shiraz Rosé 2013 on valmistettu myöhään korjatuista Shiraz-rypäleistä ja aikaisin korjatuista Pinotage-rypäleistä (15 %), jotka ovat saaneet kasvaa lajikkeille suotuisassa välimerellisessä ilmastossa Stellenboschin alueella. Uutuusrosee on helposti lähestyttävä ja raikas kokonaisuus, jossa jäännössokeri (5 g/ltr) pyöristää suuntuntumaa mukavasti.  Viini on erinomainen valinta tuoreille kesäisille salaateille, meren antimille sekä mausteisille ruuille. Maistuu myös ihan sellaisenaan.

Thandi Shiraz Rosé 2013

Hinta Alkossa: 8,99 € / 75 cl

Valikoimaantulopäivä: 14.4.2014

Tuotenumero: 607076

Valikoimakori: 3

Santa Helena 100+ Parras Viejas Cabernet Sauvignon vakuuttaa sekä ammattilaisen että viininystävän

Chilen viiniköynnöskanta on yleisesti ottaen nuorta, ja siksi yli satavuotiaista köynnöksistä valmistetun chileläisen viinin voi sanoa olevan harvinainen herkku. Viinin nimi ”Parras Viejas” tarkoittaa vanhaa köynnöstä.

Colchaguan laaksosta huhtikuussa kerätyt Cabernet Sauvignon -rypäleet on käytetty viiniksi pienissä terästankeissa, jonka jälkeen viini on kypsynyt 14 kuukautta kertaalleen käytetyissä ranskalaisissa tammitynnyreissä. Intensiivinen tuoksu on tuoreen hedelmäinen vaniljaisin ja mausteisin vivahtein. Täyteläinen ja tasapainoinen maku on runsas, hedelmäinen, pehmeän tanniininen ja pitkä.

Santa Helena 100+ Parras Viejas Cabernet Sauvignon 2011

Hinta Alkossa: 29,90 € / 75 cl

Valikoimaantulopäivä: 26.5.2014

Tuotenumero: 443067

Valikoimakori: P

Tervetuloa!

Pernod Ricard Finland järjestää toimittajille vapaamuotoisen tasting-tilaisuuden perjantaina 4.4. klo 14-17 osoitteessa Fabianinkatu 8 (6.krs).
Maistettavana on viiniuutuuksien lisäksi uusia Alkon listaamia väkeviä tuotteitamme sekä Vuoden viinit 2014 -kilpailussa palkittuja viinejämme.
Ilmoittaudu tilaisuuteen sähköpostitse:

laura.plet@pernod-ricard.com.

Lisätiedot:Pernod Ricard Finland, Brand Manager Wines Laura Plet
puh. 040 549 3343, laura.plet@pernod-ricard.com

Pernod Ricard Finland Oy on palkittu kolmesti suurimman asiakkaansa Alkon parhaana toimittajana.