Laadukas luomuviiniuutuus Alkoihin Jacob’s Creekiltä

Laadukas luomuviiniuutuus Alkoihin Jacob’s Creekiltä

Luonnonmukaisesti valmistettujen tuotteiden kysyntä kasvaa globaalisti ja niin myös Suomessa. Alkon tilastojen mukaan luomuviinien myynti kasvoi Suomessa 23 prosenttia vuonna 2012. Kun vuonna 2010 Alkossa oli listattuna 34 luomuviiniä, oli luomuviinien määrä kasvanut vuoden 2012 loppuun mennessä jo 105 viiniin. Vaikka Jacob’s Creek on jo vuosia hankkinut rypäleitä luomuviljelijöitä, on Earth.Vine.Grape.Organic Chardonnay sen ensimmäinen viini, joka on valmistettu
kokonaan luonnonmukaisesti viljellyistä rypäleistä. Ympäristöystävällisyys on huomioitu hyvin tarkasti myös luomu-uutuuden kaikissa tuotantoprosessin vaiheissa.

Koko pitkän, vuodesta 1847 alkaneen, historiansa ajan Jacob’s Creek on ollut edelläkävijä australialaisen viinikulttuurin kehittämisessä. Earth.Vine.Grape -luomuviini onkin Jacob’s
Creekin pääviinintekijä Bernard Hickinin mukaan viinitalolle luonnollinen askel: jokainen luomuviinissä käytetty rypäle on peräisin sertifioiduilta australialaisilta luomurypäleiden tuottajilta ja koko viininvalmistusprosessi on sekä EU:n että Australian viranomaisten luonnonmukaiseksi sertifioima. Jacob’s Creekin ympäristöystävällisessä luontoa huomioivassa ja kestävän kehityksen
viininviljelyssä hyödynnetään muun muassa aurinkoenergiaa ja kierrätetään vettä.

“Koska viinin laatu syntyy rypäleistä ja niiden huolellisesta valinnasta, on viinintekijämme tehneet tiivistä yhteistyötä luonnonmukaiseen viljelyyn sitoutuneiden sopimusviljelijöiden kanssa”, kertoo Bernard Hickin. Ostaessaan Earth.Vine.Grape -luomuviinin kuluttaja tukee luonnonmukaiseen viljelyyn
sitoutuneita viljelijöitä ja tekee valinnan, joka on parempi ympäristölle mausta tinkimättä. Bernard Hickinin mukaan Earth.Vine.Grape Organic Chardonnayn eloisa ja raikkaan kesäinen maku syntyy luonnonmukaisesti viljellyistä rypäleistä, jotka ovat kasvaneet terveissä köynnöksissä ja hyvässä maaperässä. “2012 on paras vuosikerta 38 vuoteen”, toteaa pääviinintekijä Hickin.

Rypäleet Earth.Vine.Grape -luomuviinin on poimittu Kaakkois-Australian luonnonmukaisesti hoidetuilta tarhoilta. Kirkkaalta taivaalta paistavan auringon ansiosta ne ovat kypsyneet mehukkaiksi, ja varmistaakseen luomuviinin raikkauden, on Chardonnay-tertut poimittu talteen viileään yöaikaan, jolloin rypäleiden hapokkuus on korkeimmillaan. Ja koska Jacob’s Creekin tavoitteena on ollut valmistaa selkeän hedelmäinen ja raikas valkoviini, on Earth.Vine.Grape Organic Chardonnay
vain kevyesti tammitettu.

Mutkattomuudestaan ja rennosta elämänasenteestaan tunnettujen australialaisten luomu-uutuus vahvistaa Suomen markkinoilta löytyvien kuluttajaystävällisten viinien valikoimaa. Earth.Vine.Grape Organic Chardonnay -luomuviinin tuoksu on kesäisen raikas ja sen aromeista voi erottaa kypsää persikkaa, aprikoosia ja häivähdyksen sitrushedelmiä. Kuiva Chardonnay on monipuolinen seurustelu- ja ruokaviini, joka kannattaa viilentää kunnolla ennen tarjoilua. Luomu-uutuuteen voi tutustua
kesägrillin ääressä esimerkiksi kasvis-lohivartaiden, grillattujen scampien tai hunajamarinoidun kananpojan kanssa. Jacob´s Creek Earth.Vine.Grape Organic Chardonnay on myös erinomainen
vaihtoehto ruokaisten kesäsalaattien kaveriksi.

Jacob´s Creek Earth.Vine.Grape Organic Chardonnay

Kaisa Kavekari