Pernod Ricard Finland menestyi Vuoden Viinit -kilpailussa

Pernod Ricard Finlandin edustamat tuotteet saavuttivat jälleen menestystä Vuoden Viinit -kilpailussa.

Tänä vuonna 14. kerran järjestetty kilpailu on ainoa lajiaan maassamme. Tällä kertaa siihen osallistui 470 viiniä 19 eri sarjassa. Pernod Ricard Finland sai Vuoden Viinit -kilpailussa yhden hopeamitalin, yhden pronssimitalin sekä kaksi kunniamainintaa.

Hopeaa sarjassa "Euroopan valkoviinit, hinta yli 9 euroa"

Gisselbrecht Grand Cru Muenchberg Riesling 2007, Willy Gisselbrecht, Ranska
Alko nro 591987  Hinta 19,40 €

Vaalean viherkeltainen viini, jonka tuoksussa on petrolia, limeä ja omenaa. Miellyttävän täyteläinen ja tasapainoinen maku vastaa tuoksua. Hyvin integroitunut viini, jossa on sopivat hapot.

Pronssia sarjassa "Euroopan valkoviinit, hinta yli 9 euroa"

Gisselbrecht Gewürtztraminer Tradition 2009, Willy Gisselbrecht, Ranska
Alko nro 579337 Hinta 12,99 €

Kalpeankellertävä viini, jossa on tyypillinen Gewurztraminerin tuoksu: ruusuvettä, parfyymiä, litsiä ja etelän hedelmää. Maukas kokonaisuus, jossa on sopivat hapot sekä mausteisuutta.

Kunniamaininnat

Sarjassa "Uuden maailman punaviinit, hinta 9-15 euroa"

35 South Wild Ferment Cabernet Carmenère Merlot 2009, Viña San Pedro, Chile
Alko nro 459277 Hinta 9,49 €

Sinipunainen viini, jonka tuoksussa on kaakaota, tammea, vaniljaa, hilloa ja savua. Helppo, miellyttävä viini, jonka vaniljainen maku vastaa tuoksua.

Sarjassa "Uuden maailman valkoviinit, hinta yli 9 euroa"

Castillo de Molina Reserva Sauvignon Blanc 2010, Viña San Pedro, Chile
Ravintolamyynnissä

Oljenkeltainen viini, jonka selkeässä tuoksussa aistii mustaherukkaa, ruohoa, nokkosta ja koiranputkea. Kuiva, voimakaan hapokas maku vastaa tuoksua. Viinissä on paljon tavaraa ja loppumaussa kirpeää greippiä. Selkeä Sauvignon Blanc.

Lisätiedot:
Marketing Director Joakim Löfström, joakim.lofstrom@pernod-ricard-finland.com, puh. 040 837 9293

Pernod Ricard Finland Oy on maamme alkoholimarkkinoiden toiseksi suurin toimija Pernod Ricard Finland vastaa Pernod Ricard Groupin tuotteiden sekä monien muiden kansainvälisesti tunnettujen viinien ja väkevien alkoholituotteiden myynnistä, markkinoinnista ja jakelusta Suomessa. Pernod Ricard Finland on myös laadukkaiden kotimaisten alkoholijuomien valmistaja. Yhtiön tärkeimpiä tuotemerkkejä ovat Absolut, Jameson, Martell, Jacob's Creek, Gato Negro, Minttu, Lapponia ja Elysée.

Pernod Ricard Finland on maailman toiseksi suurimman alkoholikonsernin, ranskalaisen Pernod Ricardin omistama tytäryhtiö.