Pernod Ricard Finland vaihtoi vihreään sähköön

Pernod Ricard Finlandin Turun tehtaan ja logistiikkakeskuksen käyttämä sähkö on nykyään sataprosenttisesti sertifioitua vihreää sähköä. Muutos pienentää yrityksen hiilijalanjälkeä merkittävästi.

”Heinäkuussa 2013 toteutettu siirtyminen sertifioidun vihreän sähkön käyttöön keventää yrityksen hiilijalanjälkeä noin 900 tonnilla vuosittain”, kommentoi Plant Manager Mikko Niemi. ”Tämä määrä vastaa Pernod Ricard Finlandin kahden vuoden kuljetuksia suurimman asiakkaamme eli Alkon suuntaan.”

Pernod Ricard Finland on hankkinut EECS (European Energy Certificate Sytem) alaisia RES-GO (Renewable Energy Sources – Guarantee of Origin) sähkön alkuperätakuita. Ne ovat Euroopan Unionin Uusiutuvan Energian Direktiivin 2009/28/EC mukaisia sähkön alkuperätakuita, joilla sähkön alkuperä varmennetaan täysimääräisesti uusiutuvilla energialähteillä tuotetuksi ja hiilivapaaksi. (www.energiakolmio.fi)

Lisätiedot:

Plant Manager Mikko Niemi, Pernod Ricard Finland
puh. 0400 792 769, s-posti: mikko.niemi@pernod-ricard.com

www.pernod-ricard-finland.com

Pernod Ricard Finland Oy on palkittu kolmesti suurimman asiakkaansa Alkon parhaana toimittajana.