Pernod Ricard Finlandin väkeä Vastuullisuuden päivänä 2015.

Avustustöissä Pansiossa - Näin Pernod Ricard Finland viettää kuudetta Vastuullisuuden päivää - Responsib'ALL Day

Pernod Ricard Groupin toimitusjohtaja Alexandre Ricard toteaa: “Me Pernod Ricardilla pidämme johtotähtenämme yhteisöllisyyttä. Sen toteuttamiseksi tämä kuudes Vastuullisuuden päivä – Responsib’ALL Day, on kokonaisuudessaan omistettu paikallisten yhteisöjemme tukemiselle.” Yhteisöjen kehittämisen ja kumpaneiden sitouttamisen osa-alueen lisäksi Pernod Ricardin yhteiskuntavastuumalliin kuuluvat vastuullisen alkoholinkäytön edistäminen, vastuun jakaminen omille työntekijöille ja ympäristön suojeleminen.

Yhteistyössä yleishyödyllisten järjestöjen kanssa kaikki Pernod Ricardin 85 tytäryhtiötä ympäri maailman toteuttavat erilaisia yhteiskunnallisia projekteja, esimerkiksi

• Pariisin pääkonttorin 400 työntekijää kunnostaa Petite Ceinturen entisestä rautatiestä esiintymislavan “Danse sur les Rails” –festivaalia varten
  • Venäjällä yhdestä Moskovan alueen vanhimmista teattereista, Istrasta rakennetaan kesäteatteri ulkoilmaterasseineen
  • Ghanan 19 työntekijää remontoi yhteisöllisen toimintakeskuksen Accrassa
  • Yhdysvalloissa Manhattanin viimeiseen metsikköön valmistuu luontopolku

”Täällä Suomessa jalkaudumme 86 hengen joukollamme Pansion kaupunginosaan, jonka kyljessä tuotantolaitoksemme sijaitsee. Yhteistyökumppanimme Café Mikaelin kautta pääsemme muun muassa kokoamaan ja toimittamaan ruokakasseja, lajittelemaan vaatelahjoituksia ja siistimään ulkoalueita”, kertoo Pernod Ricard Finlandin toimitusjohtaja Tarja Uitti.

Anna Hakala
Communications & CSR