Suomen glögipääkaupunki Turku julistaa jälleen glögikauden 2018 avatuksi

Suomen glögipääkaupunki Turku julistaa jälleen glögikauden 2018 avatuksi

Turku on itseoikeutetusti maamme glögipääkaupunki. Merkittävä osa suomalaisten nauttimasta sekä alkoholittomasta että alkoholipitoisesta glögistä valmistetaan legendaarisessa ”Marlin tehtaassa” Turun Artukaisissa. Tehtaan katon alla toimii tänä päivänä rinnakkain kaksi merkittävää varsinaissuomalaista työnantajaa, alkoholitalo Pernod Ricard Finland ja mehuja tuottava Eckes-Granini Finland.

Turun Juomatehtaalta tuotetaan vuosittain erilaisia glögituotteita yhteensä noin 3,2 miljoonaa litraa, joista noin 180 000 litraa on Pernod Ricard Finlandin alkoholipitoisia ja kolme miljoonaa litraa Eckes-Granini Finlandin alkoholittomia tuotteita. Suomalaisille glögit tuovat joulun ja tätä perinnettä vaalitaan tutuilla klassikoilla kuten Marli Perinteinen Glögi tai Tuike Punaviiniglögi Luomu.

Kuluttajien iloksi vuosittain tuodaan myös mielekkäitä uutuuksia, joihin lukeutuvat tänä vuonna esimerkiksi kuumamehuihin tuotu Marli Totitiiviste tai alkoholillinen Rocky Road Glögg.

Glögikausi 2018 julistetaan avatuksi 30. lokakuuta klo 10 Turun juomatehtaalla. Lehdistön edustajat ovat tervetulleita tilaisuuteen.

Eckes-Granini Finland Oy Ab

Tuoteryhmäpäällikkö Irma Mäki