Uusi Zonin Prosecco Ice Demi Sec

Uusi Zonin Prosecco Ice Demi Sec

Proseccon suosio on huikeassa kasvussa

Italialaisen kuohuviinin proseccon suosio on ollut pitkään huikeassa kasvussa ympäri maailmaa. Prosecco ohitti samppanjan maailman myydyimpänä kuohuviininä jo vuonna 2013. Maailman metropoleista prosecco-buumi on rantautunut myös Suomeen. Suomessa italialaisten kuohuviinien myynti kasvoi viime vuonna yli 20 %, kun samaan aikaan samppanjan myynti laski reilut 7 %. Italia on tällä hetkellä Suomen kolmanneksi suosituin kuohuviinimaa Espanjan ja Ranskan jälkeen.

Maku ja hinta miellyttävät

Proseccon suosio on maailmanlaajuinen trendi, johon vaikuttavat ennen kaikkea proseccon kuluttajaystävällinen hinta sekä mutkaton, tuoreen hedelmäinen ja keveän raikas maku. Se miellyttää useimpia kuohuviininystäviä ja on helppo nautittava myös kokemattomalle viininjuojalle.

Moottorina terveystietoiset naiset

Juomakulttuurin ja kuluttamisen trendien muutokset näkyvät yleisesti matala-alkoholisten juomien suosion kasvuna. Ilmiön moottorina ovat erityisesti naiset, jotka haluavat nauttia arjen pienistä hetkistä entistä terveellisemmin ja liikaa päihtymättä. He valitsevat yhä useammin alkoholipitoisuudeltaan miedomman vaihtoehdon  ja 15 % viinin sijaan lasiin kaadetaan vaikkapa miedompaa proseccoa. Trendi näkyi vuonna 2014 myös alkoholittomien tuotteiden kysynnässä Alkossa: kun kokonaismyynti laski 2,6 %, kasvoi alkoholittomien tuotteiden kysyntä 3,3 %.

Valmistusmenetelmä säilyttää raikkauden

Prosecco valmistetaan pääosin Glera-rypäleistä nopealla tankkikäymismenetelmällä useimmiten niin, että rypälemehu käytetään ensin valkoviiniksi, jonka jälkeen suoritetaan kuplat aikaansaava toinen käyminen tankissa. Sen ansiosta prosecco säilyttää heleän ja tuoreen hedelmäisen aromimaailmansa.

Prosecco "on the rocks"

Alkon tilausvalikoimaan 8.6. listautuva uutuus Zonin Prosecco Ice Demi Sec on puolikuiva kuohuviini, joka on tarkoitettu jäiden kanssa nautittavaksi. Voit lisätä lasiin sitruunansiivun, mansikanlohkon tai tuoretta minttua korostamaan kesäistä makua.

Hinta: 12,89€ / 75cl

Alkoholia: 11%

Sokeria: 44 g/ltr

Rypäle: 100% Glera