Nina Jönssonista Plantagenin uusi toimitusjohtaja

Nina Jönssonista Plantagenin uusi toimitusjohtaja

Nina Jönsson on nimitetty Plantagenin toimitusjohtajaksi. Nina on ollut neljä vuotta Ratosin omistaman HL Display -yrityksen toimitusjohtajana ja siirtyy uuteen virkaan 27. toukokuuta.

Neljän vuoden ajan HL Displayn toimitusjohtajana hän on muuttanut yrityksen markkinajohtajaksi ja kansainväliseksi yhtiöksi, jonka kannattavuus sekä asiakas- ja työntekijätyytyväisyys ovat parantuneet huomattavasti. Nina on koulutukseltaan ekonomi ja hänellä on laaja kokemus kansainvälisestä vähittäiskaupasta. Hän on ollut työuransa aikana valikoima- ja kaupallisena johtajana ICA Sweden AB:ssa ja 19 vuotta Procter & Gamblessa kaupallisissa johtotehtävissä.

”Ninalla on pitkäaikainen kokemus kuluttajateollisuudesta ja hänellä on kyky parantaa yrityksen kannattavuutta, asiakastyytyväisyyttä sekä myös työntekijöiden tyytyväisyyttä. Olemme vakuuttuneita siitä, että hän on hyvä johtaja Plantagenille. Kiitämme Olav Thorstadia, joka on luonut hyvän perustan tarjonnan ja asiakastyytyväisyyden kasvattamiselle. Näinä erityisinä aikoina uusien markkinaolosuhteiden vuoksi monet kuluttajat ovat kiinnostuneita Plantagenin tarjoamista tuotteista ja palveluista. Se antaa oivallisen lähtökohdan Plantagenin kasvulle Ninan johdolla tulevien vuosien aikana", sanoo Plantagenin hallituksen puheenjohtaja sekä Ratosin kuluttajaliiketoiminta-alueen johtaja Anders Slettengren.

”Odotan todella mahdollisuutta kehittää Plantagenin Pohjoismaiden johtavaksi kasvien, kukkien ja niihin liittyvien tuotteiden toimittajaksi. Plantagen on erityisessä asemassa kuluttajien suhteen näyttämässä kuinka monella eri tavalla kukista ja kasveista voi nauttia. Olen myös aina ollut kiinnostunut siitä miten kehitetään asiakas,- ja työntekijätyytyväisyyttä”, sanoo Nina Jönsson.

Ratos osti Plantagen-ketjun vuonna 2016. Yhtiö on nykyään Pohjoismaiden johtava kasvien ja niiden lisävarusteiden myyntiketju, jolla on noin 140 myymälää Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa, ja se on suunnattu pääasiassa kuluttajille. Työntekijöiden lukumäärä on noin 1 300 ja liikevaihto maaliskuun lopussa päättyneen vuoden ajanjaksolla oli noin 4 miljardia Norjan kruunua.

Lisätietoja:

Anders Slettengren, kuluttaja- ja teknologiajohtaja Ratos -liiketoiminta-alueen johtaja ja puheenjohtaja Plantasjen, +46 72-589 89 00

Jonas Wiström, toimitusjohtaja Ratos, +46 8-700 17 00

Helene Gustafsson, IR ja lehdistöpäällikkö Ratos, + 46 70-868 40 50

Elämä kasvien kanssa alkaa Plantagenista! Plantagenilla on Suomessa 15 myymälää Helsingistä Vaasaan. Plantagenin liikeideana on tuoda inspiraatiota elämään sekä laaja valikoima tuotteita ja tarvikkeita kasvien kasvattamiseen, niin kotona, parvekkeella kuin puutarhassakin.