Tuotenimi:	Plantagen Alfred-aloituskaapeli pistokkeella. Malli:	art. 2378186
Tuotenimi: Plantagen Alfred-aloituskaapeli pistokkeella. Malli: art. 2378186

Plantagen Alfred-aloituskaapelissa havaittu laatupoikkeama

Plantagen lopettaa Alfred-tuotesarjaan kuuluvan, pistokkeella varustetun aloituskaapelin myynnin välittömästi ja pyytää tuotteen ostaneita asiakkaita palauttamaan tuotteen lähimpään myymälään. Tuotteessa on havaittu vakava laatupoikkeama, joka voi pahimmassa tapauksessa kovilla pakkasilla johtaa sähköiskuun. Tuotteen voi palauttaa normaalina tuotepalautuksena, ja asiakkaille hyvitetään tuotteen hinta.

Turvallisuus- ja kemikaalivirasto Tukesin ilmoituksen mukaan Plantagenin myymä pistokkeella varustettu Alfred-aloituskaapeli ei kestä standardien EN 50525-2-21 ja EN 50363-2-1 mukaista taivutuskoetta alhaisessa lämpötilassa (-35±2 °C). Tuote ei näin ollen täytä sähköturvallisuuslain (1135/2016) eikä tuotetta koskevan eurooppalaisen harmonisoidun standardin EN 50525 vaatimuksia.

– Suhtaudumme Tukesin testitulokseen erittäin vakavasti. Siitä huolimatta, että testitulos vaatii yli 30 asteen pakkaskelejä, kehotamme kaikkia asiakkaitamme, joilta kyseinen tuote löytyy, palauttamaan tuotteen lähimpään Plantagen-myymälään, sanoo Plantagen Suomen aluemyyntipäällikkö Minna Inberg.

Palautuskehoitus koskee vain tuotetta Alfred-aloituskaapeli pistokkeella, jonka tuotenumero on 2378186. Palautusta varten ei tarvitse esittää tuotteen ostokuittia eikä tuotteen tarvitse olla alkuperäispakkauksessaan.

Tuotteen myynti lopetetaan myös muissa Plantagenin toimintamaissa.

Plantagen Suomen aluemyyntipäällikkö

minna.inberg@plantagen.fi

Elämä kasvien kanssa alkaa Plantagenista! Plantagenilla on Suomessa 15 myymälää Helsingistä Vaasaan. Plantagenin liikeideana on tuoda inspiraatiota elämään sekä laaja valikoima tuotteita ja tarvikkeita kasvien kasvattamiseen, niin kotona, parvekkeella kuin puutarhassakin.